دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نشست خبري با اهالي رسانه استان گفت: اعتياد به مواد مخدر از مهم ترين آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي است و براي مبارزه با آن به همّت و همراهي همه خانواده ها، نهادهاي غيردولتي و دستگاه هاي اجرايي نيازمنديم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، «سيدمصطفي كرباسي» روز چهارشنبه 30 خردادماه در نشست خبري دبير و روساي كميته هاي تخصصي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه مواد مخدر، روان‌گردان و اعتیاد از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، بيان كرد: بیش از 16 هزار شهید و جانباز به‌عنوان خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب شده‌اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بيان اینکه دبیرخانه اين شورا نقش هماهنگی، نظارت، اعلام و ابلاغ مصوبات را بر عهده دارد، گفت: علی‌رغم دستاوردهای بزرگی که بشر در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و اقتصادی داشته، تهدیدات ناشی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، رفاه انسان‌ها در ابعاد مختلف را با خطر مواجه کرده است.
وي ادامه داد: امروز براساس مطالعه اسناد و پرونده‌های قوه قضائیه، نزديك 65 درصد همسر آزاری، 55 درصد طلاق، 30 درصد کودک‌آزاری، 25 درصد قتل عمد، 23 درصد نزاع و خشونت، 20 درصد جرائم منکراتی و 10 درصد جرائم مالی ناشی از مواد مخدر و اعتیاد است.
كرباسي با بیان اینکه امروز هیچ کشوری در جهان نیست که از اثرات مخرب ناشی از مواد مخدر در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و اقتصادی در امان باشد، تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها بعد از سه بحران فقر، محیط‌زیست و تهدیدات هسته‌ای، بحران چهارم را به‌عنوان تهدید منکراتی هزاره سوم قلمداد می‌کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه ایران بیش از چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز به‌عنوان خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده است، گفت: هرساله در راستای همین مصوبه، روز اول تا هفتم تیرماه را به‌عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری کرده‌اند و در این روز همه دست‌اندرکاران، دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی که در حوزه مقابله با عرضه و پیشگیری در حوزه کاهش آسیب و توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان فعالیت می‌کنند گرد هم می‌آیند و در واقع ادامه و استمرار تعهد خود را به جهانیان اعلام می‌کنند.
وي اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در پنج سال اخیر در کشور را تشريح كرد و ادامه داد: در حوزه مقابله با عرضه مواد، تعداد عملیات مقابله با قاچاقچیان 30 درصد افزایش، سلاح‌های مکشوفه از قاچاقچیان 24 درصد افزایش، انهدام کارگاه‌های تولید مواد محرک شیشه 176 درصد افزایش، انواع مواد مخدر مکشوفه 14 درصد افزایش و کشفیات مواد شیمیایی پیش ساز و مخدرهای صنعتی افزایش 43 درصدی داشته است.
كرباسي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری، ارتقاي سطح آگاهی و آموزش کانون‌های مختلف جامعه بیش از 16 میلیون خانواده به‌طور میانگین و سالانه سه میلیون نفر از دانش آموزان و دانشجویان کشور و بیش از چهار میلیون نفر در محیط‌های کاری تحت آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا