تفاهم نامه و قرار داد همكاري منطقه ويژه علم و فناوري با شهرداري يزد در خصوص مديريت بهينه بهره برداري از شبكه فيبر نوري با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد به امضا طرفين رسيد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، جلسه بررسي و مبادله قرارداد همكاري منطقه ويژه علم و فناوري با شهرداري يزد در خصوص مديريت بهينه بهره برداري از شبكه فيبر نوري و انعقاد تفاهم نامه همكاري پيرامون اين موضوعات با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در اين جلسه گفت: انعقاد تفاهم نامه و ايجاد زمينه هاي مختلف همكاري در استان به ويژه با موضوع علم و فناوري حركت و گامي رو به جلو است كه مي تواند زمينه تحرك استان در اين حوزه را فراهم سازد.
«علي زيني وند» افزود:با توجه به فرصت و تمركزي كه در مديريت شهري بر زمينه سازي در مسير پيشرفت و انجام فعاليت هاي نو وجود دارد و از سوي ديگر پتانسيل هاي شاخص منطقه ويژه علم و فناوري يزد انعقاد قرارداد مشاركت در مديريت بهينه فيبر نوري في مابين اين دو مجموعه اثراث ارزشمندي به همراه  دارد.
زيني وند با تاكيد بر نگاه ويژه به اجرايي شدن اين تفاهم نامه و قرارداد بيان كرد:در مقطع فعلي شرايط اين دو تفاهم نامه با رويكرد مديريتي و توازني دنبال شود و رعايت چارچوب هاي امنيتي و قانوني در اين موضوع نيز از ضرورت هاي نيازمند توجه و هماهنگي هر چه بيشتر مي باشد.
گفتني است تفاهم نامه همكاري منطقه ويژه علم و فناوري يزد با شوراي اسلامي شهر و شهرداري يزد به منظور اجراي سياست هاي كلي كشور در توسعه اقتصادمقاومتي با تاكيد بر شركت هاي فناور و همچنين تسهيل تحقق چشم انداز توسعه شهر با تكيه به علم و فناوري و گسترش فعاليت هاي علمي و فناوري در شهر يزد منعقد شد.
از سوي ديگر نيز در راستاي اجراي مصوبه 226 كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات شهرداري يزد و منطقه ويژه علم و فناوري تصميم به همكاري مشترك جهت استفاده بهينه از شبكه فيبر نوري شهرداري گرفته و پيرامون اين موضوع قراردادي به امضاء طرفين رسيد.
در اين قرارداد اهدافي از جمله ارائه خدمات كامل،يكپارچه و همگن به مشتريان به دليل بهره مندي شركت هاي ارائه دهنده خدمات از ظرفيت هاي  موجود با ايجاد شرايط رقابت سالم ،جلوگيري از موازي كاري و حفاري هاي متعدد اپراتورها در سطح شهر،مديريت بهينه شبكه در راستاي تامين نيازهاي شبكه اي اپراتورها به صورت منصفانه،امكان ارائه خدمات نوين شهري به مردم و اجراي پروژه هاي شهر هوشمند دنبال مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا