معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در کمیسیون ساماندهی اتـباع خارجی استان ‌با تاکید بر ضرورت رسیدگی به حوزه های اجتماعی و فرهنگی اتباع بیگانه، گفت: یکی از راههای اصلی ارتقای جامعه پذیری اتباع بیگانه استان، آموزش است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان به ریاست "‌محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌و با حضور  "رضا زارع زاده" مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، "‌مصطفی سالاری" فرماندار یزد ‌و اعضای این کمیسیون در استانداری یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست بیان کرد: در بحث دانش آموزان اتباع خارجی استان با موضوع مهم آموزش و ضرورت های آن مواجه هستیم.
"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: وقتی ‌به لحاظ اشتغال و سکونت اتباع بیگانه زمینه هایی در استان فراهم شده، ‌اگر در زمینه آموزش ‌آنها کوتاهی کنیم تبعات اجتماعی و فرهنگی متعددی را شاهد خواهیم بود که در آینده ما را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل فرزندان اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در جمهوری اسلامی ایران، گفت: خوشبختانه امکانات آموزشی مناسبی در استان در اختیار دانش آموزان اتباع بیگانه قرار گرفته است.
طالبی خاطرنشان کرد: وقتی جمعیت قابل توجهی‌ از اتباع بیگانه در استان وجود دارند، ‌برای جلوگیری از تبعات فرهنگی و اجتماعی آنها باید جامعه پذیری اتباع خارجی را ارتقا دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر ضرورت رسیدگی به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اتباع بیگانه ‌استان، ‌افزود: یکی از راه‌های اصلی ارتقای جامعه پذیری اتباع خارجی بحث آموزش است.
وی یادآور شد: با افزایش جامعه پذیری اتباع ‌بیگانه، آنها می توانند همگرایی فرهنگی و اجتماعی بیشتری را با مردم داشته باشند و برخی از تضادها را در سطح جامعه کاهش می دهیم.
طالبی ادامه داد: همچنین باید در انتخاب مدیران و معلمان مدارس اتباع بیگانه ‌استان توجه ویژه ‌ای داشته باشیم و الزاماتی که باید مورد توجه قرار دهند را به آنها آموزش دهیم.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با کمک همه دستگاه‌های استان به موضوع آموزش دانش‌آموزان اتباع بیگانه توجه ویژه‌ای شود ‌و در کنار انجام کارهای فرهنگی شاهد تحصیل حداکثری دانش آموزان اتباع خارجی در استان باشیم زیرا فایده اصلی این آموزش به مردم و خود جامعه باز می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا