فرماندار یزد با تأکید بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان گفت: به منظور اجرای برنامه های تعیین شده اوقات فراغت باید همه امکانات و پتانسیل های دستگاه های اجرایی بسیج شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد به ریاست فرماندار یزد برگزار شد.

«مصطفی سالاری» در این جلسه با مهم دانستن موضوع غنی سازی اوقات فراغت جوانان در طول سال به ویژه ایام تابستان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط باید به صورت تخصصی و کارشناسی شده در این زمینه اقدام نمایند.

فرماندار یزد خواستار همکاری و تعامل بین بخشی میان آموزش و پرورش و سایر نهادها از جمله ورزش و جوانان در برنامه های اوقات فراغت شد و افزود: باید نیازهای و موارد مورد علاقه جامعه هدف شناسایی شود تا با برنامه ریزی بهتر بتوانیم گامهای مؤثرتری در مسیر رسیدن به اهداف تعیین شده برداشته شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های ورزشی، آموزش های فنی و حرفه ای، مهارتهای زندگی و مذهبی از مهمترین رویکردهایی است که باید در دوره های اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان مدنظر باشد.

سالاری همچنین با اشاره به مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در خصوص برنامه ریزی برای ایام تابستان و فراغت از تحصیل دانش آموزان تصریح کرد: باید همه امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی و همچنین بخش خصوصی در ایام اوقات فراغت بسیج شود تا با کمترین محدودیت ها بتوانیم برنامه های مشخص شده را به سرانجام برسانیم.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان یزد بر فراهم نمودن شرایط بهره مندی از پتانسیل های سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه نیز تأکید کرد و ابراز داشت: سمن ها به عنوان یکی از مهمترین ضروریات جامعه امروزی می توانند با ارائه راهکارهای عملیاتی و مشارکت در عرصه های مختلف همکار و همراه دولت باشند.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته در نقاط مختلف شهر این سازمان ها فعالیت خود را در حوزه های متنوع آغاز کرده اند که قطعاً می توانند در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سطح شهرستان به ویژه مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار اقدامات تأثیرگذاری را انجام دهند.

فرماندار یزد در پایان با اعلام برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام تابستان در استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب این جشنواره توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان اندیشده شده که امیدواریم با حضور چشمگیر مورد بهره برداري همه اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان استان و شهرستان یزد قرار گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا