بخشدار مرکزی میبد گفت: بخش مرکزی میبد پتانسیل‌های زیادی درزمینهٔ های، باغداری، کشاورزی و دامی و صنایع‌دستی و گردشگری دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، "محمدجواد احمدی" بخشدار مرکزی میبد در بازدید از مرکز جهاد کشاورزی شهدا بخش مرکزی به مناسبت هفته جهاد گفت: بخش مرکزی میبد باوجود قرار گرفتن در حوزه و حریم شهر، پتانسیل‌های زیادی درزمینهٔ های، باغداری، کشاورزی و دامی و صنایع‌دستی و گردشگری دارد.

بخشدار مرکزی میبد افزود: در حال حاضر علیرغم بحران کمبود آب،3 هزار 500 هکتار از اراضی این بخش زیر کشت باغات و 2 هزار و 500 هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 7 هزار دام سبک و 2 هزار و 200 دام سنگین به‌خصوص ورود در پرورش دام‌های نژاد برتر بزهای سانن، این بخش را در رتبه‌های قابل قبولی قرار داده است.

بخشدار مرکزی میبد بابیان اینکه به دنبال توسعه صنایع تبدیلی، حرکت به سمت پرورش دام‌های نژاد برتر و به‌صرفه و مدیریت بهینه آب با استفاده از شیوه‌های نوین و آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی از طریق لوله‌گذاری هستیم افزود: مرکز جهاد کشاورزی شهدا با آموزش و راهنمایی باغداران و کشاورزان می‌تواند نقش مهمی درافزایش راندمان تولید محصولات باشد.

در این بازدید که رئیس شورای اسلامی و دهیار روستای رکن‌آباد هم حضور داشتند؛ بخشدار مرکزی به مناسبت گرامی داشت هفته جهاد کشاورزی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از کارکنان این مرکز قدردانی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا