در جلسه‌ای با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دستگاه به منظور پیوند بیشتر میان کتابخانه‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسه با اشاره به رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج کتابخوانی، گفت: تلاش کانون‌های مساجد در حوزه فرهنگی تاکنون قابل تقدیر بوده است و باید تلاش کنیم ظرفیت‌های دو دستگاه در خدمت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه قرار گیرد.

حجت‌‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد در این دیدار با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار امیدواری کرد: با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی برای توسعه کتابخانه‌های مساجد و جذب کودکان و نوجوانان عضو کانون‌ها به کتاب و کتاب‌خوانی، گام مهمی برای کتاب‌خوان قشر جوان برداشته شود.

وی افزود: امروزه باید براساس نیاز مطالعاتی مخاطب، محتوای فکری و فرهنگی تولید شود تا کارکردهای جدید مساجد و کتابخانه‌ها به درستی به مردم معرفی شود.

گرجی همچنین با اشاره به اجرای طرح «کاروان دانایی» در مساجد استان، پیوند میان کتابخانه‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی یزد را از اهداف این طرح دانست.

وی افزود: تقویت و تعامل کتابخانه‌ها و مساجد و برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، سبب جذب اعضای کانون‌های مساجد به کتابخانه‌های عمومی نیز خواهد شد.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کانون مساجد به منظور پیوند بیشتر میان کتابخانه‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین هم‌افزایی دو دستگاه در خصوص امکانات کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، در سه ماده و هفت بند به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان متعهد شد کتابخانه‌های  کانون مساجد را به منابع کتابخانه‌ای طبق آیین و مقررات واحد منابع خود تجهیز کند.

معرفی کارشناسان مربوطه برای تدریس در دوره‌های آموزشی مدنظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از دیگر تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد است.

اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین متعهد شد حداکثر تا دهم تیرماه 97 برنامه‌های فرهنگی همه کتابخانه‌های استان را به همراه آدرس و مشخصات هر کتابخانه و جدول زمان‌بندی ثبت‌نام رایگان کتابخانه‌های استان، به منظور بهره‌برداری اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به این دبیرخانه ارسال کند.

در بخش دیگری از این تفاهم‌نامه نیز دبیرخانه کانون‌های مساجد متعهد شد اطلاعات و آمار فعالیت‌های کتابخانه‌های خود را براساس قالب مدنظر اداره کل کتابخانه‌های عمومی به این اداره کل ارسال کند.

همچنین اطلاع‌رسانی سریع و مناسب از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به پایگاه‌های مربوطه و تلاش جهت حضور حداکثری مخاطبان در جشنواره رضوی از تعهدات کانون مساجد استان در این تفاهم‌نامه همکاری است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا