معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد بر اولويت‌بندي طرح‌ها و پروژه‌هاي استان از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصيص بودجه تاكيد كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري در نشست بخشداران استان كه در شهرستان اشكذر برگزار شد ضمن تأكيد بر ورود و نظارت بخشداران به پروژه‌هاي عمراني و استفاده بهينه از اعتبارات استاني، خواستار اولويت‌بندي طرح‌ها و پروژه‌ها از نظر قرار گرفتن در صف اجرا و تخصيص بودجه گرديد تا از اين طريق حداكثر دسترسي به اهداف محقق شود.
«محسن صادقيان» با اشاره به اهميت پروژه ترسيب در خصوص توسعه و اشتغال پايدار روستايي و بهبود شاخص‌هاي توسعه انساني، از اجراي 21 پروژه ترسيب در 21 بخش استان خبر و ادامه داد: در اين زمينه مي‌توان از همكاري دستگاه‌هاي اجرايي و تجارب اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان استفاده نمود و با تعيين اولويت‌هاي هر بخش براساس ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در آن بخش و برنامه‌ريزي تدوين شده، اهداف پيش‌بيني شده در سال‌هاي آتي محقق شود.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با بيان اينكه اولويت رديف‌هاي اعتباري تبصره 18 قانون بودجه و ارتقاي شاخص‌هاي توسعه‌اي، بحث اشتغال است، افزود: بخشداران اقدامات لازم نسبت به برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري مناسب براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد و پايدار در مناطق روستايي و شناسايي استعدادها و قابليت‌هاي مناطق را انجام دهند.
وي با اشاره به نحوه توزيع اعتبارات ارزش افزوده و واريز مستقيم اعتبارات به حساب دهياري‌ها حتي روستاهاي فاقد دهياري، از نظارت جدي دستگاه‌هاي نظارتي بر نحوه هزينه‌كرد اعتبارات خبرداد و خواستار مديريت هدفمند هزينه‌كرد اعتبارات شد.
صادقيان در پايان سخنان خود از تشكيل 11 جلسه كميته سازگاري با كم آبي استان خبر داد و خاطرنشان كرد: با توجه به مشكلات كم آبي استان در كنار مديريت مصرف آب در حوزه‌هاي كشاورزي و صنعتي، با مديريت مصرف آب شرب استان نيز مي‌توان در برداشت حجم قابل توجهي از آب سفره‌هاي زيرزميني صرفه‌‎جويي نمود كه اين كار با ارائه بسته‌هاي تشويقي در ماه آينده در دستوركار قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا