شهردار شهر جهانی یزد در سوم ژوئن که به نام روز دوچرخه نامگذاری شده است پس از رکاب زدن با دوچرخه سواران در گفتگویی همشهریان و هم استانی ها را دعوت کرد به جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا و در راستای ورزش و سلامتی از دوچرخه استفاده نمایند.

مهدی جمالی نژاد در روز جهانی دوچرخه با حضور در بین دوچرخه سواران طی مصاحبه ای گفت: امروز روز جهانی دوچرخه است و جالب اینکه امروز را کشور ترکمنستان که حجم ترافیک آن بسیار کمتر و جمعیت کمتری نسبت به ما دارد و خودروهای شخصی آن نیز کمتر از ماست و ضرورت استفاده از دوچرخه در راستای حمل و نقل پاک را احساس کرده به ثبت رسانده است.

وی اظهار داشت: در کشور ما با توجه به وجود کلان شهرها، شهرهای بزرگ و شهرهای میانی با ترافیک بسیار سنگین، نیاز هست که دوچرخه سواری به عنوان فرهنگ اصیل نهادینه شود.

شهردار شهرجهانی یزد در روز سیزدهم خرداد ماه مصادف با سوم ژوئن در روز جهانی دوچرخه متذکر شد: دوچرخه سواری نه فقط در ترافیک، بلکه در مبحث سلامت جامعه، ورزش، کاهش آلودگی هوا و صوت و ... می تواند بسیار مؤثر باشد.

جمالی نژاد ادامه داد: دوچرخه سواری فقط یک وسیله حمل و نقل برای اشخاص جوان نیست، بلکه افرادی که می خواهند به محیط کارشان یا به ادارات و جلسات بروند نیز می توانند از آن استفاده نمایند و به همین دلیل از همه همشهریان و هم استانی ها دعوت می کنم که دوچرخه را رها نکنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا