مديركل دفتر امور روستايی و شوراهای استانداری یزد در نشست شورای عشایری استان خواستار تهيه و تدوين طرح آمايش عشاير استان شد و انجام اين‌كار را دستيابی به استراتژی موردنياز در مسیر توسعه عشاير استان دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست شوراي عشايري استان با حضور مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري، رئيس اداره امور عشاير و مديران‌كل ادارات استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری در اين نشست با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل‌های قشر عشایر و تولیدات و اقدامات مناسب عشایر در راستای اقتصاد مقاومتی و مورد تأكيد مقام معظم رهبري، نقش عشایر به عنوان مولّد محصولات دامی نظیر گوشت و توليد بيش از ۲۰ درصد انواع محصولات لبنی استان را بسیار موثر دانست و گفت: اين وظيفه شوراي عشايری استان را دوچندان مي‌كند كه با حمايت  اينگونه ظرفیت‌ها آن را در سطح گسترده‌تري توسعه دهد.
«محمد يارمند» با اشاره به اينكه جمعيت حدواً هفت هزار نفری عشاير استان با کمترین انتظار بیشترین فعاليت را دارند، خواستار توجه هر چه بیشتر ادارات و دستگاههای مسئول در امور عشایر شد و ادامه داد: همه ادارات و نهادها باید با هماهنگی و ارتباط هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات عشایر استان تلاش کنند و این قشر زحمتکش جامعه را یاری نمایند.
يارمند در بخش ديگري از سخنان خود ارتقاي دفتر امور عشاير به اداره امور عشاير را اتفاقي شايسته براي استان دانست و ضمن تقدير و تشكر از «حسن زارع» به عنوان رئيس اداره امور عشاير، بيان كرد: سياستگذاري و برنامه ريزي در جهت ساماندهي عشاير، حفظ كوچ‌راه‌ها و ايل‌راه‌ها، تخصيص تسهيلات موردنياز در جهت اشتغال پايدار، خريد دام و علوفه مورد نياز آنها و تأمين بازار فروش محصولات دامي عشاير، تأمين آب شُرب عشاير، سوادآموزي و حفظ حريم مراتع از جمله وظايف شوراي عشايري استان مي‌باشد.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری همچنين خواستار تهيه و تدوين طرح آمايش عشاير استان شد و انجام اين‌كار را دستيابي به استراتژي موردنياز در مسیر توسعه عشاير استان دانست.
رئيس اداره امور عشاير نيز در ادامه اين نشست ضمن ارائه گزارشي جامع از عملكرد شوراي عشايري استان به بيان مسائل و مشكلات خدمت‌رساني به عشاير پرداخت و خواستار توجه بيش از پيش اعضاي شوراي عشاير به اين قشر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا