اولین نشست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان یزد با موضوع برنامه ریزی جهت آمادگی دستگاه های امدادی برای مقابله با بحران کم آبی، با حضور مدیرکل مدیریت بحران ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و اعضای این کارگروه در سالن جلسات جمعیت هلال احمر یزد تشکیل شد.

هادی هادی نسب در این نشست با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی استان بر استفاده بهینه و رعایت اصول صرفه جویی در مصرف آب در بخش های شرب ، کشاورزی و صنعت تاکید کرد.
وی به نشست های هفتگی کارگروه تخصصی مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به سطح پایین آب سدها و کاهش نزولات جوی با مشکل کم آبی روبرو هستیم که باید برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت پذیرد.
مدیرکل مدیریت بحران با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود استان اظهار داشت: از شرکت های دانش بنیان برای ارائه طرح های خود در این زمینه دعوت شد که پیشنهادهای خوبی دریافت کرده ایم و در راستای اجرایی کردن آن گام بر می داریم.
وی ادامه داد: برای کاهش مصرف آب باید از خودمان شروع کنیم و در همین راستا به تمامی ادارات ونهادهای دولتی ابلاغ شده تا مصرف آب را مدیریت نمایند.
مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به ماموریت آموزش همگانی کارگروه اظهار داشت: مردم باید در زمینه کم آبی آگاه و آماده شوند تا بتوان از این وضعیت بحرانی عبور کرد.
هادی نسب افزود: پیشینیان ما با کم ابی عجین بودند و آنرا مدیریت کرده اند و لازم است در این زمینه آموزش لازم صورت گیرد تا مردم استان یزد با کم آبی سازگارتر گردند.
وی از دستگاه های عضو کارگروه خواست تا موضوع مصرف بهینه آب و خشکسالی را سرلوحه دوره های آموزشی خود قرار دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این نشست با  قدردانی از حضور اعضاء کارگروه به طرح های آموزشی خادم و دادرس اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعات برای مدیریت بحران، آموزش عموم مردم است که در این زمینه دو طرح دادرس و خادم در سطح استان برگزار می شود.
حرازی زاده اظهار داشت : نام هلال احمر با حادثه در اذهان عمومی همراه است اما مراحل فعالیت هلال احمر شامل 4 بخش پیش بینی ، آمادگی ، مقابله و بازتوانی است که باید در تمامی مراحل آمادگی لازم را کسب نماییم.
وی بر برگزاری مداوم نشست های کارگروه تخصصی امداد و نجات تاکید کرد. در این نشست نمایندگان دستگاه های آب و فاضلاب شهری و روستایی به تبیین وضعیت مصرف آب استان پرداختند.
برنامه ریزی برای اجرای مانور های بین دستگاهی جهت ارتقاء آمادگی، تشکیل زیرکارگروه تخصصی اطلاع رسانی و آموزش مصرف آب، تعامل دستگاه های اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی کاهش مصرف آب و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های دستگاه های عمومی برای آموزش مباحث امداد و نجات از مهمترین مصوبات اولین نشست این کارگروه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا