یزدفردا:بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان یزد به مناسبت دوازدهم اردیبهشت روز معلم.

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد ؛

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص):اِنما بعثت معلماً .

درود و سلام بر تمامی معلمان و فرهنگیان ، آنان که حیات خویش را در گرو رشد ، شکوفایی وشادابی دانش آموزان خود می دانند.یاد و خاطره معلمان شهید و ایثارگر و در پیشاپیش آنان شهیدان مطهری ، بهشتی ، رجایی ، باهنر و معلم همیشه زنده دکتر شریعتی را گرامی داشته و روز معلم را به تمامی همکاران گرامی تبریک عرض می نماییم .
به مردم شریف  استان  یزد و در پیشاپیش آنان فرهنگیان عزیز به ویژه اعضای محترم انجمن اسلامی معلمان ادای احترام نموده و این روز را تبریک عرض می نمائیم.
روز و هفته معلم فرصتی است تا نگاهی دوباره به نقش و جایگاه معلم و نظام آموزش و پرورش درنظام و برنامه توسعه کشور داشته باشیم.
اگر چه نامگذاری یک روز یا یک هفته به نام معلم می تواند نشانه ای از توجه به جایگاه معلم باشد، لیکن به نظر می رسد صرف نامگذاری نمی تواند مبین شأن و مقام معلم در جامعه باشد، در نوشته ها ، تحقیقات و اظهار نظرهای عام و خاص تاکنون از معلم و جایگاه آن زیاد سخن رفته است و اگر چه جامعه ، همچنان معلم را ازگروه های مرجع خود می شناسد ، لیکن آنچه در عمل دیده می شود، نگران کننده و مایه تأسف است .
رسول اکرم(ص) می‌فرماید: مَثَل عالمان و معلمان در زمین، مثل ستارگان در آسمان است که مردم در تاریکی‌ها، خشکی‌ها و دریاها، به کمک آنان راه خود را پیدا می‌کنند، هرگاه این ستارگان خاموش شوند،چه‌بسا رهجویان که گمراه شوند.

بدون شک پاسداشت قدر و منزلت انسانهای شریفی که خالصانه در پرتو خورشید تعلیم و تربیت الهی، به شکوفا نمودن استعدادهای نهفته دانش آموزان همت میگمارند و در اوج لطافت و پاکی، بذر محبت و مهر را در سرزمین قلب تشنگان وادی معرفت می‌کارند، در روز و ماه و فرصتی معین، میسر نمی‌باشد اما به رسم « ما لا یُدرکُ کلّهُ لا یُترَکُ کلّه» در ایام شهادت فیلسوف والامقام شهید مطهری که سالروز شهادتش، بهانه‌ای برای تجلیل از باغبانان بوستان دانش و معرفت گردیده است، همتشان را می‌ستاییم و با تبریک و شادباش «روز معلم» به تمامی همکاران تلاشگر و فرهیختگان عرصه‌ی تعلیم‌وتربیت،  عزت و عظمت ایران اسلامی را از خداوند علیم خواهانیم.


بااحترام
شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان استان یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا