یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور : فردي که با به سرقت بردن تلفن همراه يکي از شهروندان از اطلاعات بانکي ذخيره شده در آن سوء استفاده و برداشت غير مجاز اينترنتي نموده بود توسط پليس فتا آذربايجان شرقي شناسايي و دستگير شد.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: چندي پيش فردي به هويت معلوم با ارائه شکوائيه اي اعلام داشت مدتي قبل گوشي همراه خود را گم کرده و بعد از مدتي متوجه شده از حساب بانکي اش طي چندين فقره برداشت اينترنتي و خريد شارژ غير مجاز صورت گرفته است که موضوع در دستور کار  پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمد "قاسملو " تصريح کرد: بررسي ها و استعلامات بانکي لازم معمول و مشخص گرديد که برداشت ها به صورت خريد شارژ و با استفاده از پرداخت الکترونيک يکي از بانک ها صورت گرفته است.

اين مقام انتظامي افرود: مشخصات خريدار و استفاده کننده شارژها استخراج جهت بررسي  به اين پليس احضار و در تحقيقات از وي معلوم شد که ابتدا تلفن همراه شاکي را به سرقت برده و با توجه به اينکه اطلاعات کارت بانکي شاکي در گوشي موبايل ذخيره شده بود از آن سوء استفاده نموده و اقدام به برداشت از حساب کرده است که پرونده جهت سير مراحل قضايي تحويل دادسرا گرديد.

 وي افزود:برابر ماده 12 قانون جرائم رايانه اي هر کس به طور غير مجاز داده هاي متعلق به ديگري را بربايد ، چنانچه عين داده ها در اختيار صاحب آن باشد به جزاي نقدي و حبس مقرر قانون و يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان به شهروندان توصيه کرد اطلاعات شخصي و عکس هاي خصوصي و همچنين اطلاعات بانکي شامل شماره کارت و حساب و رمز اول و دوم خود را هيچ وقت در گوشي تلفن همراه خود ذخيره ننموده و آن را در اختيار ديگران قرار ندهند چرا که متخلفان فضاي مجازي باهوش بوده و در کمترين زمان مي توانند اطلاعات شخصي آنان را ربايش و از آن به نفع خود  استفاده نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا