یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد : حذف شدگان يارانه براي ثبت نام مراقب باشند در دام مجرمان سايبري قرار نگيرندو براي دريافت اطلاعات بيش تر به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نيز گزارش خود را در بخش ثبت گزارش مردمي به ما اطلاع دهند.



به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا در خصوص ثبت نام حذف شدگان از دريافت يارانه نقدي گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي سايتwww.yaraneh10.ir را براي ثبت نام شهروندان گرامي اعلام کرده است و شهروندان در هنگام ثبت نام دقت نمايند که در اين سايت اعتراض و اطلاعات خود را وارد کنند.

سرهنگ علي رضا آذردرخش گفت: متاسفانه برخي شهروندان در هنگام ثبت نام دقت به آدرس سايت نداشته و با جسجتو در موتورهاي جستجو و يا رفتن به لينک هايي که در ديگر سايت ها ارائه شده در دام کلاهبرداران سايبري مي افتند و در سايت هاي جعلي و فيشينگ وارد شده و اطلاعات خود را ثبت مي کنند. که پيامد اين بي دقتي براي آنها مشکلاتي مثل سرقت و... است.

وي احتمال بارگذاري سايت جعلي و فيشينگ ثبت نام اعتراضي يارانه را داد و افزود: با توجه به اين موضوع از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي درخواست داريم در اين خصوص اطلاع رساني بيشتر و دقيق تري داشته باشد تا شهروندان در دام مجرمان سايبري قرار نگيرند.

سرهنگ آذردرخش همچنين به شهرونداني که از کافي نتها براي ثبت نام اقدام مي کنند، توصيه کرد: حتما مواظب کي لاگرها باشند و هنگام ثبت نام اعتراض براي دريافت يارانه، اطلاعات مورد نياز را يا خود وارد نمايند و در صورت عدم آشنايي با فضاي وب از افراد معتمد و آشنا کمک بگيرند و اطلاعات کامل خود را در اختيار افراد غريبه حاضر در کافي نتها يا مسئولان کافي نتها نگذارند.

وي همچنين به مسئولان کافي نتها گوشزد نمود از دريافت اطلاعات مراجعان براي ثبت نام يارانه خودداري نمايند چرا که در صورت وجود مشکل اين افراد بايد پاسخگو باشند.

اين مقام مسوول در پايان به کاربران پيشنهاد داد: براي دريافت اطلاعات و آموزش بيشتر، هشدارها و توصيه هاي پليس فتا مي توانند به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نيز گزارش خود را در بخش ثبت گزارش مردمي به ما اطلاع دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا