یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان ، از دستگیری متهمی خبر داد که با فعال كردن رمز دوم حساب دوستش و سوء استفاده از اعتماد او ، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانكی می كرد .

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:سرگرد " جواد شعبانپور " در تشریح این خبر گفت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه به تازگی متوجه شدم شخص یا اشخاصی ناشناس به حساب شخصیم دسترسی داشته و بصورت غیرمجاز برداشت می کنند، موضوع در دستور كار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه گفت : ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی دریافتند برداشت ها درقالب خرید شارژ تلفن همراه بوده است که متهم یا متهمان با بدست آوردن رمز دوم كارت شاکی طی چندین فقره به صورت اینترنتی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه كرده اند .

شعبانپور افزود : با تلاش های صورت گرفته در این زمینه متهمی به نام " م – ن " شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضا وی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان تاكید كرد : متهم در بازجویی های صورت گرفته لب به اعتراف گشود و گفت با توجه به آشنایی قبلی شاکی با بنده ، مدتی پیش وی کارت بانکی خود را جهت انجام خدمات بانکی در اختیارمن قرار داد و من نیز از اعتماد او سوء استفاده كرده و بدون اطلاع او اقدام به فعال سازی رمز دوم و خرید اینترنتی می كردم.

شعبانپور خاطر نشان کرد: یكی از عمده جرائمی كه به پلیس فتا ارجاع می شود، برداشت غیر مجاز بوده که در اكثر موارد دلیل آن بی احتیاطی دارنده حساب و اعتماد بی جا به دیگران می باشد لذا به مردم توصیه می كنیم كه اطلاعات حساب بانكی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا