فرماندار يزد گفت: متأسفانه در كنار اتباع مجاز، شاهد حضور اتباع خارجي غير مجاز در شهرستان هستيم كه بايد براي ساماندهي و رسيدن به اهداف تعيين شده مردم با مسئولين تعامل و همراهي داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه كارگروه ساماندهي اتباع و مهاجرين خارجي شهرستان با حضور فرماندار يزد، امام جمعه شهر شاهديه، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي عضو اين كارگروه در شهرداري شاهديه تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با بيان اينكه موضوع ساماندهي اتباع خارجي در استان و شهرستان يزد از مباحث مهمي است كه مورد توجه مديريت ارشد استان قرار دارد اظهار داشت: در جلسه اخير شوراي تأمين استان كه با حضور اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد موضوع ساماندهي اتباع خارجي مطرح و راهكارهاي بهبود شرايط نيز در آن جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فرماندار يزد در ادامه هدف از برگزاري اين نشست در شهر شاهديه را بررسي شرايط و ايجاد يك وحدت رويه در ساماندهي اتباع خارجي با هماهنگي ميان مسئولين و مردم اين شهر عنوان كرد و افزود: شهر شاهديه به لحاظ قرار گرفتن در ورودي شهر يزد و استقرار برخي از واحدهاي توليدي و نساجي در آن از گذشته تا كنون شاهد حضور و مهاجرت هموطنان جوياي كار از شهرهاي ديگر و حتي اتباع خارجي بوده است.

سالاري با بيان اينكه نبايد شرايطي محيا شود تا به فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر شاهديه و ساير شهرهاي شهرستان خدشه اي وارد شود تصريح كرد: يكي از مباحثي كه در ساماندهي اتباع خارجي مدنظر قرار داده ايم اينست كه نه تنها از فرهنگ ايراني حفاظت كنيم بلكه از طرق مختلف بر آداب و رسوم آنها نيز اثرگذار باشيم.

وي با تأكيد به اينكه در ساماندهي اتباع خارجي مجاز به هيچ وجه دنبال طرد آنها نيستيم خاطرنشان كرد: ساماندهي اتباع خارجي با هدف كنترل و نظارت بر رفتار و عملكرد و حضور اتباع در شهرستان و پيگيري براي اشتغال آنها تنها در موارد مجاز تعيين شده توسط دستگاه هاي ذيربط است.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اشاره به اينكه در حال حاضر اتباع خارجي مجاز و غير مجاز در مشاغل زيادي فعاليت دارند ابراز داشت: در قانون تنها 54 عنوان شغل است كه مهاجرين خارجي مي توانند در آن فعاليت نمايند.

فرماندار يزد در پايان بر تقويت گشت مشترك به منظور اعمال قانون با متخلفان در به كارگيري اتباع و مهاجرين خارجي در مشاغل ممنوعه تأكيد كرد و گفت: در اين طرح شرح وظايف كليه دستگاه هاي مسئول در زمينه ساماندهي اشتغال مهاجرين خارجي مشخص شده و در حال حاضر با حساسيت بيشتري بر اجراي آن نظارت مي كنيم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا