معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد جامعه امروز را مواجه با نسل جواني دانست كه در حوزه‌های مختلف براي دغدغه‌هایش پاسخ مناسب نيافته است و نياز به شناخت درست و مبتني بر آگاهي در مسير پرداختن به امور جوانان را ضرورتي مهم بيان كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان يزد به رياست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و اعضاي اين ستاد با محوريت هفته جوان در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين جلسه گفت: با توجه به توسعه اجتماعي و مواجه بودن جامعه با مؤلفه‌های جديد، دوره نگاه کلیشه‌ای به بحث جوانان و راهبرد سرگرم ساختن آن‌ها گذشته است.
«محمدعلي طالبي» افزود: امروز با نسل جواني مطالبه گر روبرو هستيم كه در حوزه‌های مختلف براي نيازهايش پاسخ مناسب نيافته است.
طالبي بيان كرد: ديگر نمی‌توان از نياز جوانان به اشتغال، ازدواج، مسكن و نيز ساير مطالبات آن‌ها در حوزه‌های اجتماعي و سياسي به‌آسانی عبور كرد و توجه به اين نيازها و مطالبات نيازمند عزم جدي و مساعدت همه دستگاه‌ها است.
وي اظهار داشت: براي پرداختن به مسائل گوناگون جوانان، ارائه نماي دقيق از وضعيت آن‌ها ضروري است و از اين نگاه گزارش‌های آماري و تحليلي كه می‌توانند ما را با شرايط واقعي جوانان و ضرورت پرداختن به آن‌ها آشنا سازند داراي اهميت است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود گفت: بررسي درست و مبتني بر آگاهي براي برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی فعالیت‌ها و موضوعات مربوط به جوانان به ما كمك می‌کند تا بتوانيم از شعاري برخورد كردن با اين موضوع فاصله بگيريم.
گفتني است در اين جلسه گزارش وضعيت جوانان استان يزد تهیه‌شده در اداره كل ورزش و جوانان ارائه و پس از بحث و اظهارنظر درباره اين موضوع، برنامه‌های هفته جوان با تأکید بر مؤلفه‌هایی چون نشاط اجتماعي، جذب مشاركت جوانان، برگزاري کرسی‌های آزاداندیشی نيز در دستور كار قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا