فرماندارمیبد گفت: اردوگاه بنستان در سال‌های آینده مکان مناسبی برای استفاده دانش آموزان شهرستان و خانواده‌هایشان خواهد بود و عاملی است برای بالا بردن نشاط اجتماعی در شهرستان.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد: با حضور فرماندارمیبد و برخی از مسئولان شهرستان از فعالان ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97، سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه گردشگری شهرستان و ورزشکاران ورزش صبحگاهی تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم کلنگ ساختمان ورزشی اردوگاه آیت‌الله خامنه‌ای بنستان به زمین زده شد. این ساختمان با زیربنای 1200 مترمربع به یاد مصیب اله آبادی که سال گذشته در سانحه تصادف جان خود را ازدست‌داده بود ساخته می‌شود.

فرماندارمیبد با تقدیر از خانواده خیر و نیکوکار اله آبادی گفت: سال 97 در شهرستان، سال ورزش است. چندین پروژه در زمین ورزش به بهره‌برداری خواهد رسید. از خیرین شهرستان هم تقاضا دارم همان‌طور که در ساخت‌وساز مدرسه، مسجد و حسینیه در کشور پیشتاز هستند درزمینهٔ ورزش نیز ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در سالی که گذشت قریب به 4 تا 5 میلیارد تومان در اردوگاه بنستان هزینه شده است که اغلب خیرین در آن سهیم بوده‌اند گفت: با راه‌اندازی این سالن ورزشی و سالن آمفی‌تئاتر این اردوگاه که هر دو خیری است، اردوگاه بنستان در سال‌های آینده مکان مناسبی برای استفاده دانش آموزان شهرستان و خانواده‌هایشان خواهد بود و عاملی است برای بالا بردن نشاط اجتماعی در شهرستان.

فلاح فرماندارمیبد همچنین در جمع تور لیدرها و فعالین عرصه گردشگری شهرستان گفت: با توجه به اینکه در نوروز 97 در کل استان مسافر کمتری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم اما شهرستان میبد با رشد تقریباً 10 درصدی روبرو بود.

وی صنعت گردشگری را به‌عنوان صنعت مولد و درآمدزا در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی برشمرد و گفت: با توجه به موقعیت خاص شهرستان و زیرساخت‌های تاریخی و فرهنگی باید با فراهم ساختن امکانات و جذب سرمایه‌ها، بهره‌وری از این صنعت را درمیبد افزایش داد.

وی افزود: میبد ظرفیت‌های بسیار زیادی درزمینهٔ های گردشگری، سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی دارا است و میراث فرهنگی و دیگر نهادهای شهرستان می‌توانند سرمایه گذران را جذب کرده و به هر صورت ممکن اطمینان و اعتماد آنان را جذب کند.

فلاح در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضاء ستاد در طول ایام تعطیلات نوروز امسال که نتایج و رضایتمندی مطلوبی را در پی داشت، گفت: تداوم این هم‌اندیشی و کار دسته‌جمعی در مناسبت‌های مختلف سال، چشم‌انداز خوبی را برای توسعه گردشگری میبد نوید می‌دهد.

در پایان این مراسم لوح یادبودی به مسئولین، اعضا و فعالین ستاد خدمات سفر میبد به‌رسم یادبود اهدا شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا