مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد توانمندسازي و پويايي را از مؤلفه‌های مهم تقويت نقش اجتماعي بانوان يادآور شد و از زمینه‌سازی براي اجراي طرح تدوين سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده در استان يزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، «رقيه كرمانيان» با توجه به رويكرد دولت تدبير و اميد در تقويت نقش‌پذیری اجتماعي بانوان از اجراي سند ارتقاي وضعيت زنان و خانواده در استان يزد بر مبناي نشاط‌آفرینی و توانمندسازي در تمام بسترهاي موجود خبر داد و بر همكاري دستگاه‌های اجرايي و نهادهاي فعال در اين زمينه تأکید كرد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: شناسايي دغدغه‌ها و نيازهاي حوزه زنان و خانواده استان در ابعاد اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، آموزشي و بهداشتي براي فراهم نمودن شرايط لازم و نزديك شدن به برابري جنسيتي ضرورت دارد.
كرمانیان افزود: در سال حمايت از كالاي ايراني، برنامه‌های اين دفتر براي پويايي و توانمندسازي هر چه بيشتر بانوان در تحقق شعار سال بر هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای بين نسلي،آموزش‌های مهارتي و حمايت از رونق اشتغال و عرضه محصولات به‌ویژه درزمینه خدمات، صنایع‌دستی و گردشگري معطوف شده است.
وي خاطرنشان كرد: اجراي طرح تاب‌آوری اجتماعي 1 و 2، تشكيل مجمع مشورتي زنان و برنامه‌های متنوع درزمینه حقوق كودك از برنامه‌های اثربخش حوزه بانوان در سال گذشته به شمار می‌رود كه در مسير پيش رونیز سعي بر تقويت بيشتر ظرفیت‌های به وجود آمده و رونق آن است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، سلامت و نشاط اجتماعي زنان را از موضوعات اثرگذار بر ساير جنبه‌های زندگي و فعاليت آن‌ها دانست و بيان كرد: اجراي مرحله 3 طرح تاب‌آوری اجتماعي در محلات بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بين معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و استاندار يزد از برنامه‌های مهم در تقويت اين موضوع است.
کرمانیان در پايان اظهار داشت: تكميل بانك اطلاعاتي زنان و معرفي به جامعه هدف، جهت ايجاد خودباوري و ارتقاي جايگاه زنان از ديگر اهداف اين دفتر در سال 97 است و از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف خواستاريم گزیده‌ای از فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را براي تكميل اين بانك اطلاعاتي به دفتر بانوان استانداري يزد ارسال كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا