جلسه بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی با حضور موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، جلسه بررسی طرح انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی با حضور سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شرکت ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در سالن کنفرانس پیشگامان برگزار گردید.
نماینده مردم شریف یزدو اشکذر در این جلسه بیان داشت : درک بحران ، اشتراک اطلاعات و آمادگی جهت هر نوع بحرانی در حوزه آب را با توجه به شرایط فعلی باید وجود داشته باشد . « سید ابوالفضل موسوی بیوکی » با ارائه گزارش کوتاهی از نشست کمیته فنی کارگروه سازگاری با کم آبی در استان که با حضور مدیران مرتبط با موضوع آب در استان تشکیل گردیده بود وضعیت نزولات جوی را در 50 سال گذشته در پایین ترین حد خود عنوان نمود. نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در ادامه افزود : البته این نکته نیز حائز اهمیت است که تا به امروز 80 درصد از ذخایر آبی قابل شرب استان را نیز برداشت نموده ایم که خود تشدید کننده وضعیت فعلی است و این مساله عزم جهت رفتن به سوی انتقال آب پایدار را دو چندان می کند . موسوی ضمن بیان اقداماتی که تا کنون در زمینه خط های یک ( زاینده رود ) تا خط سوم انتقال آب برای یزد صورت گرفت است گفت : با توجه به بررسی ها و مشورت های انجام شده و هماهنگی هایی که در استان برای این امر به وجود آمد به این نتیجه رسیدیم که برای انجام پروژه انتقال آب از دریای عمان یک تعاونی تشکیل شود تا این مساله را پیگیری و جهت حل مساله آب برای یزد اقدام نماید. عضو مجمع نمایندگان استان یزد خاطر نشان کرد : در این زمینه هیات موسس اولیه تشکیل شده است و هیات موسس طی فرایندی جهت جذب سرمایه مطابق با قانون اقدام خواهد کرد و تمام تلاش ما این است که کلیه امور با پشتوانه قانونی و قانون محور دنبال شود و شخص محور نباشد . سید ابوالفضل موسوی بیوکی ادامه داد : در این جلسه که با حضور جمعی از علاقه مندان سرمایه گذاری که بیشتر از صاحبین سرمایه در حوزه صنایع هستند دعوت به عمل آمد تا سرمایه اولیه تعاونی تامین گردد و بی شک حضور افراد حقیقی و حقوقی مطابق با قوانین جاری کشور در این تعاونی بلا مانع است . موسوی بیوکی تصریح کرد : علم دنیا نمی گوید که به سمت سالهای پر آبی می رویم و باید دوراندیشی مدیریت یزدی را به کار بگیریم و هرکسی به سهم خود در تشکیل این هسته اولیه مساعدت کند و به آن به عنوان یک سرمایه گذاری صرف نگاه نکند بلکه به عنوان باقیات الصالحاتی است که برای شما نسلها خواهد ماند .
دکتر رضایی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان نیز در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به خشکسالی در سالهای اخیر به موضوع اهمیت آب برای ادامه حیات استان اشاره کرد و انتقال آب از دریای عمان به استان را راهکار برون رفت از مشکل کم آبی استان دانست و پیشنهاد تاسیس شرکت تعاونی تامین نیاز آب رسانی فلات مرکزی با هدف آب رسانی با ظرفیت 500 میلیون متر مکعب را ارائه کرد.
مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان ثبت شرکت، اخذ مجوزها، تخصیص و تملک زمین، طراحی و قراردادهای آب شیرین کن و مطالعات و طراحی مسیر لوله گذاری را از اولویت های فاز نخست شروع فعالیت شرکت دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا