استاندار یزد در نشست شوراي آموزش و پرورش استان بر بررسي و انعكاس علمي و منطقي آسيب هاي اجتماعي از سوي مسئولان و رسانه هاي استان تاكيد كرد و گفت: در اين رابطه نبايد ظرفیت سازمان هاي مردم نهاد و نخبگان نیز مغفول ماند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، «محمود زمانی قمی» شامگاه چهارشنبه 29 فروردين ماه در نشست شورای آموزش ‌و پرورش استان كه در سالن زنده ياد حميديا استانداری برگزار شد با تبریک اعياد ماه شعبان، به اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه به‌ ويژه در میان قشر نوجوان و جوان و دانش آموزان کشور اشاره و بيان كرد: دراين ميان نقش نهاد آموزش‌ و پرورش در راستای کاهش آسیب‌ها و ارائه آموزش‌های لازم و تربیت نسل جوان و نوجوان بسيار پر اهمیت است.
استاندار یزد با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش نهادی گسترده و تأثیرگذار است، ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور، سایر نهادها نیز باید بیش ‌از پیش با این مجموعه همکاری مؤثر داشته باشند.
زماني قمي با تأکید بر اینکه بايد به خوبي از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد فعال در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، روحانيون، نخبگان، رسانه ها، هنرمندان، دانشگاهيان و  فعالین فرهنگی در اين حوزه استفاده شود، افزود: شورای آموزش و پروش استان باید در این راستا پیشگام شود و سایر ظرفیت‌ها را فعال کند.
رئيس شوراي آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نسلی که امروز به‌عنوان دانش‌آموز در مدارس در حال تعلیم دیدن و تربیت شدن است، آینده‌سازان و مسئولان و مدیران آینده کشور هستند و باید پست‌های اجرایی مختلف در کشور را در دست گیرند، اظهار اميدواري كرد: در آستانه چهلمين سال استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران مديران و مسئولاني كه سني از آنها گذشته مسئوليتها را به نسل جوان واگذار و آنها را دلسوزانه راهنمائي كنند.
وي با بیان اینکه مسئولان و رسانه ها نباید با بیان آمار و ارقام در حوزه آسيب هاي اجتماعي جامعه را نگران کنند بر بررسي و انعكاس علمي و منطقي آسيب هاي اجتماعي از سوي مسئولان و رسانه هاي استان تاكيد كرد.
زماني قمي با اشاره به اينكه در برخي مواقع پیام ما به مخاطب نمی‌رسد، گفت: در جامعه ما اعتماد به حرفها و سخنراني ها كم شده است و افرادی که می‌خواهند پیامی را برای مخاطبان بیان کنند باید ویژگی‌های آن را نیز بدانند که مهمترین آن صداقت و شفافیت پیام است و اينكه پیام دهنده خود نیز عمل کننده آن باشد تا پیام مدنظر بتواند تأثیرگذاری خود را داشته باشد.
استاندار يزد در پایان سخنان خود بيان کرد: فقط نباید به سخنرانی‌ها در کشور اکتفا كنيم و در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز نباید سریع از آن عبور کرد بلکه نیاز به نگاه دقیق و علمي دارد زيرا اگر با سخنرانی مشکلات و معضلات کشور حل می‌شد، الآن در این وضعیت نبودیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا