فرماندار يزد از آمادگي كامل دستگاه هاي اجرايي شهرستان براي پذيرايي شايسته از مسافران نوروزي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، « مصطفي سالاري » در اولين روز از سال 1397 در مصاحبه با واحد خبر صدا و سيماي مركز يزد با بيان اينكه يزد آماده پذيرايي از مسافران و گردشگران در ايام عيد نوروز است اظهار داشت: از ماه هاي گذشته تا كنون جلسات ستاد خدمات سفر و كميته هاي ده گانه ستاد با حضور ادارات و نهادهاي مرتبط تشكيل شده و خوشبختانه برنامه هاي مناسبي به منظور استقبال از مسافران و گردشگران در شهرستان يزد به ويژه شهر ميراث جهاني يزد در نظر گرفته شده است.

فرماندار يزد بهسازي و ساماندهي ورودي هاي شهر را از مهمترين اقدامات شهرداري هاي در اين مدت عنوان كرد و افزود: اصلاح روشنايي، رنگ آميزي جداول، رفع سد معبر و همچنين پيش بيني سه پارك و بوستان در ورودي هاي براي استقرار ميهمانان وفراهم سازي امكانات رفاهي از مهمترين اقداماتي بوده است كه شهرداري هاي در ورودي هاي شهرستان انجام داده اند.

وي در خصوص وضعيت اسكان مسافران نوروزي در شهرستان يزد گفت: در اين حوزه علاوه بر هتلها و مهمانپذیرها، بيش از 3 هزار کلاس در 260 مدرسه توسط آموزش و پرورش تجهیز شده که در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

رئيس ستاد خدمات سفر شهرستان يزد در ادامه خاطرنشان كرد: در زمينه مباحث ترافيكي و امنيتي، نظارت بر اصناف و بازار و آماده باش مراكز امداد رساني نيز هماهنگي لازم به منظور در نظرگرفتن تمهيدات لازم با نهادهاي ذيربط انجام شده است.

سالاري همچنين با اعلام اينكه نزديك به 70 برنامه فرهنگي و ورزشي و 34 برنامه تحويل سال در سطح شهرستان يزد در نظر گرفته شده است تصريح كرد: ايجاد 30 نوروزگاه و استقرار 20 بازارچه عرضه صنايع دستي در اماكن مختلف به ويژه مسيرهاي گردشگري در بافت تاريخي توسط شهرداري، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ساير دستگاه هاي متولي در اين حوزه از ديگر اقداماتي بوده كه در اين ايام انجام مي شود.

فرماندار يزد در پايان اضافه كرد: با توجه به قيام مردم يزد در دهم فروردين ماه سال 57 اين روز به نام روز شهرستان يزد معرفي شده كه قطعاً برنامه هاي متنوعي با محوريت عيد نوروز و همچنين تبيين نقش و جايگاه مردم دارالعباده و دارالعلم يزد در شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا