فرماندار یزد گفت: وجود و گسترش سازمان‌های مردم نهاد یکی از ضروریات جامعه بوده و عامل مهمی در توسعه درهمه حوزه ها در جامعه به حساب می آیند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، فرماندار یزد به همراه سرپرست بخشداری زارچ با حضور در مرکز فرهنگی شهید دهستانی با اعضای هیئت مدیره و سایر افراد فعال در انجمن تکریم از فرهیخنگان و نام آوران زارچ دیدار و گفتگو نمود.

«مصطفی سالاری » در این جلسه با تقدیر از اقدامات و فعالیت های انجمن تکریم از فرهیخنگان و نام آوران زارچ از ابتدای تشکیل تاکنون اظهار داشت: خوشبختانه این انجمن با تعامل و همراهی و برنامه ریزی های صورت گرفته توانسته به عنوان یکی از سازمان های مردم نهاد فعال و پویا در سطح شهرستان باشد.

فرماندار یزد با بیان اینکه مسئولین باید زمینه مشارکت و فعالیت مردم در همه عرصه ها را فراهم سازند تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از ابتدای تابحال نگاهی متفاوت به موضوع سازمان های مردم نهاد و نقش و اهمیت آنها در پیشبرد اهداف توسعه ای جامعه داشته است.

وی با اعلام اینکه در چند سال اخیر باتوجه به سیاست های دولت رشد قابل توجهی را به لحاظ تعداد سازمان های مردم  نهاد در شهرستان یزد داشته ایم افزود:در کنار افزایش کمیت به دنبال افزایش کیفیت فعالیت های سمن بوده ایم و در طول سال با بازدیدهای مستمر بر اقدامات و تلاشهای آنها نظارت شده است.

سالاری در ادامه سخنان خود با اشاره به وجودفرهیختگان و نام آوران زارچی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون در زمینه های مختلف در سطح کشور نقش آفرین بوده اند خاطرنشان کرد: جمع آوری بانک اطلاعات و شناسنامه ای از این بزرگان به عنوان یک اقدام شایسته از سوی این سازمان مردم نهاد که صورت گرفته است و در آینده ضرورت دارد تا با دعوت و استفاده از نظرات، ظرفیت ها و پتانسیله های آنها مسیر توسعه و پیشرفت زارچ را هموارتر  سازیم.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد همچنین خواستار توجه جوانان و نظرات آنها در برنامه های کلان شد و ابراز داشت: ایده های به روز و جدید جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان می تواند زمینه های توسعه و آبادانی شهر و منطقه را بیش از پیش فراهم سازد.

فرماندار یزد در پایان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته در منطقه زارچ گفت: خوشبختانه با تعامل و پیگیری های انجام شده اعتبارات شهرستان و به تبع آن بخش زارچ در این دو سال سه برابر افزایش داشته و در حوزه های مختلف برخی از مشکلات چندین ساله این بخش نظیر مسکن جوانان  و فرهنگیان مرتفع شده است.

در این نشست مدیرعامل انجمن تکریم از فرهیخنگان و نام آوران زارچ به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این دو سال پرداخت و همچنین از برخی از اعضای فعال این سازمان مردم نهاد در سال 96 تقدیر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا