استاندار یزد در نشست شورای معادن استان تأکید کرد: باید اجرای دقیق قانون ملاک عمل در همه فعالیت‌ها باشد و نباید در اجرای قانون افراط‌وتفریط داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی قمی» روز دوشنبه 28 اسفندماه در نشست شورای معادن استان که در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن نوروز باستانی گفت: لازم است واقعیت‌های استان در حوزه معدن بدون کم‌وکاست موردبررسی قرار گیرد.
استاندار یزد با اشاره به ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه کشور و تنفیذ اختیارات به شورای معادن استان‌ها به ریاست استانداران تأکید کرد: باید اجرای دقیق قانون ملاک عمل در همه فعالیت‌ها باشد و نباید در اجرای قانون افراط‌وتفریط داشته باشیم.
زمانی قمی افزود: نمی‌توانیم در استخراج معادن فرسایش سرزمین و آسیب‌های محیط زیستی که ثروت و سرمایه بزرگی برای ماست را نادیده بگیریم و از این مهم عبور کنیم.
استاندار یزد خواستار تشکیل کمیته‌ای با مسئولیت سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و عضویت دستگاه‌های مرتبط و تشکل‌های معادن استان برای بررسی دقیق و برآورد خسارت‌های محیط زیستی معادن استان به‌منظور اتخاذ تصمیم‌های مناسب در این زمینه شد.
در ابتدای این نشست «محمدرضا علمدار یزدی» رئیس صنعت، معدن و تجارت و دبیر شورای معادن استان گزارشی از وضعیت معادن استان و صدور مجوزها و پروانه‌های بهره‌برداری در این حوزه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا