فرارو- علی بهرامی فرد پس از همکاری موفقش با کیهان کلهر در اثر «تنها نخواهم ماند» و کنسرت های متعدد با او و کسب جایزه های معتبر از مجله سانگ لاینز آلمان و «آی‌تیونز» در سال 2012، به عنوان یکی از ده اثر برتر موسیقی ملل، در سال 93 دست به انتشار آلبوم «راهه» زد.
 
به گزارش فرارو، نام علی بهرامی فرد از انتشار آلبوم تصویری «ز بعد ما»ِ گروه سنتور نوازان به سرپرستی سیامک آقایی برای دوستداران موسیقی ایرانی آشناست. بهرامی فرد آهنگساز آن مجوعه موفق بود. او قطعات خود را در کتاب‌های سایه، فراق و چشم‌انداز منتشر شده است، و کتاب اخیر قطعاتی است که وی برای گروه سنتور نوازان در اثر ز بعد ما نوشته بود.
 
آلبوم «راهه» در ۹ بخش شامل قطعاتی برای تکنوازی، دو نوازی و گروه نوازی سنتور است که از ویژگی‌های این مجموعه، می‌توان به استفاده از ساز‌های با گستره صوتی و صدادهی نامتعارف در کنار رویکردی متفاوت به موسیقی نواحی ایران اشاره کرد.
 
بخش اول این اثر شامل روایتی در پنج قطعه برای هم نوازی و تکنوازی سنتور است. این بخش روایتگر گذاری است از آرامشی حریر گون و سرمست، ساکن در وصال، پرسه و جستجو در خیال و خاطرات دور، تا جنونی شکوه گر و بی قرار پس از وداع و در نهایت عزمی برای سفری بی بازگشت. 
 
در این قطعات علاوه بر بستر موسیقی ردیف دستگاهی، از موسیقی نواحی ایران از جمله کردستان (اورامان)، مازندران (امیری و کیجا) و رپرتوار دوتار خراسان نیز استفاده شده است.
 
آنچه در ادامه می شنوید قطعه آغازین اثر (حریر) است.
 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا