حمله به پاسداران ایرانی در بازی آنلاین عربستانی / سودان ایران را فروخت؟ / عدن به کنترل کامل انصارالله در آمد / اولین نظامی عربستان در مرز با یمن کشته شد / موسویان: آمریکا دچار اختلافات داخلی است / عربستان برای تجاوز زمینی به یمن آماده می‌شود / نقدی: عربستان به سرنوشت صدام دچار می شود
نقدی: عربستان به سرنوشت صدام دچار می شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا مدیر اتاق جنگ یمن بوده و شاهزاده‌های نازک نارنجی سعودی نقشی ندارند. آن ها به سرنوشت صدام دچار خواهند شد.
 
سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره تحولات "یمن"، تجاوزات عربستان سعودی و حمایت آمریکا و اسرائیل از این جنگ اظهار داشت: برداشت غلطی که انجام شده این است که عربستان جنگ را مدیریت می‌کند، حال آن که "آمریکا" مدیر اتاق جنگ "یمن" بوده و شاهزاده‌های نازک نارنجی سعودی نقشی ندارند.
 
وی خطاب به عربستان سعودی گفت: نمی‌توان با یک ارتش در مقابل اراده یک ملت ایستاد و در ظاهر ارتش سعودی در میدان بوده اما نفس موضوع این است که آمریکا نقش‌آفرینی می‌کند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: ملت "یمن" اعتقاد به قیام به اسلحه با ظالم را دارند و در مقابل شاهزاده‌های مفت‌خور سعودی این ملت پیروز خواهد شد.
 
سردار نقدی با اشاره به این که ملت عربستان هم هیچ اعتقادی به این جنگ ندارند و تعارض جدی با رژیم آل‌سعود دارند، تأکید کرد: آن‌ها دچار اشتباه محاسباتی شدند که با یکسری حملات می‌توان با ضربه زدن به معیشت مردم در جنگ پیروز شوند که این بسیار اشتباه است و یک نیروی هوایی چند صد میلیارد دلاری به مخازن گاز و کارخانه آرد در شهرها حمله می‌کند.
 
وی با بیان پیش پا افتاده بودن حملات جنگنده‌های سعودی به مواضع "یمن" یادآور شد: حملات سعودی‌ها که بعضاً موفق هم نیست را می‌توان با هواپیماهای "جنگ جهانی دوم" هم انجام داد که حتی در این موضوع هم توفیق به دست نیاوردند و چندین جنگنده آن‌ها سرنگون شد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به شکست قطعی عربستان سعودی در "یمن" خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی هم قدرت‌های جهانی "صدام" را برای حمله به ایران تجهیز کردند و نتیجه صدام کاملاً مشخص شد و عربستان سعودی که ارتش ضعیف‌تر از "صدام" دارد به سرنوشت "صدام" دچار خواهد شد.
عربستان برای تجاوز زمینی به یمن آماده می‌شود
شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش عربستان با برداشتن دیوار امنیتی در مرز با یمن در استان «حجه» خود را برای تجاوز زمینی علیه این کشور آماده می کند.

به گزارش المیادین، نیروهای ارتش عربستان سعودی با برداشتن دیوار امنیتی در این منطقه خود را برای تجاوز زمینی آماده می کند و این در حالی است که ارتش یمن نیز برای مقابله با هر تجاوز زمینی در حالت آماده باش کامل بسر می برد.

عربستان سعودی با حمایت برخی کشورهای غربی و عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس چهارشنبه شب گذشته مناطق مختلف شهرهای یمن را هدف تجاوز و بمباران قرار داد که تاکنون بیش از یکصد کشته از جمله چندین زن و کودک و شمار زیادی زخمی بر جای گذاشته است.منبع: خبرگزاری ایرنا
موسویان: آمریکا دچار اختلافات داخلی است
یک دیپلمات پیشین ایران گفت:‌ آمریکا دچار اختلافات داخلی است و توقع دارد هزینه این اختلاف‌ها را ایران در مذاکرات و توافق بپردازد.
 
سید حسین موسویان در گفت‌وگو با تلویزیون و رادیو بی بی سی ورلد درباره دلایل پیچیده و طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای گفت: مشکلات باقی‌مانده مذاکرات مربوط به خواسته‌های فرا ان پی تی قدرت‌های جهانی است. اختلافی در مورد تعهدات ایران در قالب ان پی تی نیست.
 
وی گفت: 6 قدرت مذاکره کننده با ایران مواضع یکپارچه ندارند. ایران باید با شش کشوری مذاکره کند که مواضع متفاوت در مورد جزیئات توافق دارند.
 
این دیپلمات پیشین ایران تاکید کرد: برخی از کشورها، عمدتا آمریکا، دچار اختلاف داخلی است و توقع دارند ایران هزینه اختلافات داخلی آنها را بپردازد.
 
موسویان افزود: شیطنت‌های پشت پرده کشورهای مزاحم مثل عربستان و اسرائیل رو به افزایش است.
 
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: عدم تناسب و هم‌وزن بودن اجرای تعهدات متقابل از دیگر مشکلاتی است که در مسیر مذاکرات وجود دارد. قدرت‌های جهانی اجرای نامتوازن می‌خواهند در حالی که ایران بر تناسب و توازن اقدامات متقابل اصرار دارد. با این وجود طرفین پیشرفت‌های چشمگیر داشته‌اند و شانس اعلام توافق در مورد اصول تا پایان امروز بسیار زیاد است.منبع: خبرگزاری ایسنا
اولین نظامی عربستان در مرز با یمن کشته شد
یک نظامی سعودی در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مرز دو کشور کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی امروز با نظامیان عربستانی در نزدیکی مرزهای دو کشور درگیر شدند.
 
خبرگزاری رویترز در این بار ه گزارش داد که در این درگیری و تبادل آتش یک نیروی گارد مرزی عربستان کشته و 10 نفر دیگر از نظامیان عربستانی نیز زخمی شدند.
 
وزارت کشور عربستان سعودی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این درگیری یک نظامی کشته و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.منبع: خبرگزاری فارس
عدن به کنترل کامل انصارالله در آمد
نیروهای جنبش انصارالله یمن از کنترل کامل بر همه مناطق شهر عدن و فرار گروهک‌های مسلح وابسته به رییس‌جمهوری مستعفی از این مناطق خبر دادند.
 
ارتش یمن و کمیته‌های مردمی اعلام کردند که همه مناطق شهر عدن را تحت کنترل خود درآوردند. این نیروها اکنون کاخ ریاست جمهوری در استان عدن را تحت کنترل دارند.
 
یک منبع محلی یمن به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که کمیته های مردمی کنترل اقامتگاه عبد ربه منصور‌هادی، رییس‌جمهوری مستعفی این کشور در شهر عدن را به دست گرفته‌اند.
 
طی این درگیری ها 15 تن کشته شده‌اند.
 
این منبع گفت که انصار اله کنترل این اقامتگاه در عدن را در دست گرفته‌اند و درگیری‌ها میان آن‌ها و گروه‌های مسلح حامی منصور هادی در اطراف این اقامتگاه در جریان است.
 
این منبع در ادامه گفت: طی این درگیری‌ها ده‌ها تن زخمی و 15 تن کشته شده‌اند و احتمال انجام حملات زمینی علیه حوثی‌ها برای خارج کردن آنان از شهر نیز وجود دارد.
 
هم‌چنین رویترز گزارش داد که محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: ما پس از یک هفته بمباران یمن می‌توانیم بگوییم که متجاوزان به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و این پیروزی‌ها در عدن این کمپین را خجالت زده کرد و دولت های متجاوز را به سکوت واداشته است.
 
از سوی دیگر، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تکفیری‌ها را در چندین منطقه مأرب شکست دادند و منطقه حریب را تحت کنترل خود درآوردند و همچنان در حال پیشروی به سوی استان شبوه هستند.
 
تجاوزات هوایی به رهبری عربستان علیه حوثی‌های یمن از روز 25 مارس (پنجم فروردین) به درخواست منصور هادی انجام شده است.منبع: خبرگزاری ایسنا
با توجه به اظهارات اخیر خارطوم و ورود به جنگ یمن
سودان ایران را فروخت؟
بسیاری از افرادی که امور سودان را از نزدیک پیگیری می کنند از اظهارات علی کرتی، وزیر امور خارجه سودان که گفت دولتش هیچ گونه روابط از پیش تعریف شده ای با ایران ندارد، شگفت زده شدند.
 
به گزارش الجزیره، بسیاری بر این اعتقادند که پشت کردن سودان به ایران و مشارکتش در عملیات "طوفان قاطع" که عربستان سعودی برای حمله به یمن به راه انداخته، چرخشی بزرگ در روابط استراتژیک سودان با ایران در سایه فشار واقعیت های موجود در خاورمیانه است. اگر چه عده ای همچنان این مساله را رد می کنند و می گویند که روابط دیپلماتیک میان دو کشور بر اساس مصالح موجود میان آنها همچنان به قوت خود باقی است.
 
این در حالی است که اعلام سودان مبنی بر این که هیچ گونه پیمان از پیش تعریف شده ای میان خارطوم با تهران وجود ندارد، پرسش های بسیاری را بر سر ماهیت روابط دو کشور و حقایق موجود در روابط میان آنها و همچنین میزان تاثیرگذاری مواضع اخیر حکومت سودان در ورود به پیمان جدید کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و مشارکتش در عملیات "طوفان قاطع" به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی ها در یمن به وجود آورده است.
 
بسیاری از افرادی که امور سودان را از نزدیک پیگیری می کنند و بر روابط این کشور با کشورهای دیگر نظارت دارند، از اظهارات علی کرتی، وزیر امور خارجه سودان که گفت دولتش هیچ گونه روابط از پیش تعریف شده ای با ایران ندارد، شگفت زده شدند در حالی که پیش از این خارطوم به صرف حفظ روابط با تهران حاضر شده بود روابط خود را با بسیاری از پایتخت های عربی تخریب کند.
 
علی کرتی، وزیر امور خارجه سودان در کنفرانس مطبوعاتی اش در حاشیه کنفرانس اتحادیه عرب در شرم الشیخ گفت: «سودان حتی یک روز هم متحد ایران نبوده است و آن چه در این زمینه گفته می شود حقیقت ندارد.»
 
کسانی که از نزدیک روابط خارطوم با تهران را پیگیری می کنند همواره شاهد نوعی از روابط استراتژیک میان دو کشور بوده اند. در حالی که عده ای دیگر می گویند روابط دو جانبه و دیپلماتیک میان خارطوم و تهران به قوت خود باقی است اما هیچ گاه در حد پیمانی که هماهنگی موثری میان دو کشور وجود داشته باشد و بر روابط بین المللی و منطقه ای تاثیر بگذارد، نبوده است.
 
صلاح الدومه، استاد روابط بین الملل در دانشگاه اسلامی ام درمان یکی از کسانی است که بر تغییر رویکرد خارطوم نسبت به تهران تاکید دارد و می گوید: «حکومت سودان به روشنی شیوه فریب و نیرنگ در سیاست خارجی را در پیش گرفته است. خارطوم در حالی با یک طرف خارجی است که هم زمان علیه آن وارد عمل می شود. این نوعی از فریب و نیرنگ نامطلوب در سیاست خارجی سودان محسوب می شود.»
 
وی در ادامه می افزاید: «خارطوم اشتباه فاحشی مرتکب شده است. در سایه تحولات منطقه ابایی ندارد که حقیقت و ماهیت روابط خود را در اختیار رسانه ها قرار دهد. در حالی که خارطوم می توانست در این مرحله موضعی مرحله ای بدون این که موضعی در قبال ایران بگیرد، اتخاذ کند.»
 
این در حالی است که تاج السر، تحلیلگر مسائل سیاسی وزیر امور خارجه سودان را به صادق نبودن در بیان مواضع کشورش متهم می کند و می گوید: «شاید نتوان حرف های وزیر امور خارجه سودان را باور کرد. حداقل کشورهایی که تعامل با سودان را در پیش گرفته اند چندان حرف های او را باور نمی کنند.»
 
وی در ادامه می افزاید: «همه نشانه ها و شواهد حاکی از آن است که روابط استراتژیکی میان خارطوم و تهران وجود دارد. شاید خارطوم مجبور شده است که موضع جدید خود را بعد از مشارکت در حمله به حوثی ها در یمن به این شکل بیان کند. برای این که می داند تهران چقدر از مشارکتش در این عملیات ناخرسند می شود و تا چه اندازه تاثیر سلبی و حتمی بر روابط دو کشور خواهد گذاشت.»
 
السر همچنین می گوید: «انتظار می رود که تنش در روابط خارطوم و تهران با توجه به اظهارنظرهای جدید وزیر امور خارجه سودان تشدید شود چرا که خارطوم خوب می داند که باید هزینه این اظهارات را بپردازد. اما آن چه باعث شده است که این هزینه را به جان بخرد این است که می بیند فواید نزدیکی به کشورهای عربی خوزه خلیج ]فارس[ بیش از هزینه های قطع روابط با ایران است.»
 
عمر عبدالعزیز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه بحری نظر دیگری دارد و می گوید: «آن چه وزیر امور خارجه سودان بیان کرد بیان موضع صحیح و روشن سودان در قبال ایران است. آن چه در عالم واقع می بینیم چیزی جز روابط دیپلماتیک میان کشورها نیست.»
 
وی در ادامه می افزاید: «تفاوت بسیاری میان پیمانی که توقع می رود بر اساس آن هماهنگی کامل میان دو کشور بر سر قضایای مختلف منطقه ای و بین المللی وجود داشته باشد و بتواند بر دیگر مسائل تاثیر بگذارد با روابط دو جانبه میان دو کشور وجود دارد.»
 
عمر عبدالعزیز بر این باور است که تعارض چندانی میان اظهارات وزیر امور خارجه سودان با واقعیت موجود در روابط این کشور با ایران وجود ندارد برای این که روابط آنها روابط مستقیم دیپلماتیک است نه پیمان دو جانبه.منبع: دیپلماسی ایرانی
حمله به پاسداران ایرانی در بازی آنلاین عربستانی
برخی سایت‌های خبری وابسته به تروریسم دولتی آل‌سعود، کاربران خود را به انجام یک بازی آنلاین تشویق می‌کنند که در آن، مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان همکاران تروریست‌ها و حامیان گروه‌هایی همچون داعش معرفی می‌شوند.
 
به گزارش شبکه العالم، بازی ضد ایرانی «وحدة النمر» (واحد ببر)، در سایت مشهورترین روزنامه‌های سیاسی ارتجاع عرب، از جمله نشریه سعودی «الحیاة» تبلیغ می‌شود.
 
این بازی که به زبان عربی ساخته شده، ماجرای یک واحد به اصطلاح «ضد تروریسم» از کشورهای عربی را به نمایش در می آورد که با سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و نیز گروه‌های تروریستی همچون داعش مبارزه می کند.
 
در تصویری که روزنامه وابسته به رژیم تروریستی آل‌سعود برای تبلیغ این بازی در کنار اخبار خود درج کرده، شخصی با صورت سیاه و با لباس و نشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار تروریست‌های داعش نشان داده شده است.

حمله به پاسداران ایرانی در بازی آنلاین عربستانی 

در این بازی چنین القا می شود که گروه تروریستی داعش توسط سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و از آن‌ها به‌ عنوان عناصر این سپاه برای پیشبرد اهداف آشوبگرانه آن‌ها در منطقه استفاده می‌شود!
 
در واقع شرکت سازنده بازی (Kuma ) با اشارۀ تروریست‌های حاکم بر عربستان قصد دارد تا با این فرافکنی توجه جهان عرب از واقعیت شکل‌گیری داعش در منطقه را منحرف نماید. کما اینکه در بخشی از داستان این بازی پادشاه عربستان (که از یک ترور جان سالم به درمی‌برد) برای مبارزه و نابودی داعش وارد عمل شده و حمایت مالی خود را از گروه ببرها اعلام می‌دارد!
 
اما از دیگر نکات عجیب در این بازی، معرفی پادشاه بحرین به‌عنوان رهبر عملیات تروریستی در منطقه است! این درحالیست که رژیم حاکم بر بحرین یکی از بزرگ‌ترین و نزدیک‌ترین حامیان حکومت آل سعود در منطقه است. با این اوصاف، معرفی بحرین به‌عنوان متحد ایران و اسرائیل! و عامل گسترش تروریست در منطقه کمی عجیب و قابل تأمل است! شاید سازندگان بازی با این کار قصد داشته اند تا اذهان عمومی را از عامل اصلی گسترش تروریست در منطقه و جهان، یعنی کشور عربستان سعودی دور نگه دارند.
 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا