معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، با سفير سوييس با هدف توسعه تعاملات دو كشور در محل اين سازمان ديدار و گفتگو كرد

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، ماركوس لايتنر، سفير سوييس در ايران در ديدار با معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اشاره به جايگاه كليدي اين سازمان در بحث آموزش هاي فني و حرفه اي از آمادگي كشور سوييس براي همكاري با جمهوري اسلامي ايران در حوزه آموزش هاي مهارتي خبر داد.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور نيز با استقبال از توسعه همكاري هاي دو كشور در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي گفت: در شرايطي كه آموزش هاي مهارتي در ايران در آستانه جهش است و مهارت آموزي بيش از هميشه نياز مي شود  آشنايي از نزديك با تجارب كشورهاي موفق فرصتي خوبي است.

دكتر پاك سرشت افزود: بهره برداري از الگوهاي آموزش هاي مهارتي كشورهاي موفق يكي از راهبردهاي آموزشي اين سازمان است.

وي همچنين تأكيد كرد: نظام آموزش هاي مهارتي براساس فرهنگ، مختصات جغرافيايي و نيازهاي كشور بايد طراحي و اجرا شود و تجارب كشورهاي موفق مي تواند در توسعه فرهنگ مهارت آموزي و رفع موانع فرهنگي اين مهم راهگشا باشد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در شرايط فعلي كشور ايران آموزش هاي مهارتي به عنوان راهگشايي براي حل مشكل بيكاري جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي مورد توجه قرار گرفته است.

وي افزود: در چنين شرايطي به برنامه اي اصلاحي براي تحول در نظام آموزش هاي مهارتي با آثار بلند مدت نياز است.

دكتر پاك سرست ضمن اظهار خرسندي از علاقه كشور سوييس براي همكاري با جمهوري اسلامي ايران در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي بر همكاري فعالانه و مستمر بين دو  كشور تأكيد كرد.

 لايتنر در ادامه گفت: سيستم آموزش فني و حرفه اي كشور سوييس سيستم آموزش دوگانه (دوآل) است كه  بخشي به صورت عملي در صنعت و بخشي به صورت آكادميك و نظري ارائه مي شود و محتواي آموزشي براساس نياز بازار و صنعت تهيه مي شود.

سفير سوييس در ايران از رييس و مجموعه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور براي حضور در كنگره آموزش هاي مهارتي كه در كشور سوييس برگزار خواهد شد دعوت كرد.

لاينتر هدف از اين دعوت را توسعه تعاملات و اشتراك تجارب در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي دو كشور عنوان كرد.

وي افزود: اين رويداد مقدمه اي براي توسعه همكاري ها  است و هدف صدور سيستم آموزشي كشور سوييس به ديگر كشورها نمي باشد بلكه آموزش هاي مهارتي بايد برحسب نياز هر كشور ارائه شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا