استاندار یزد در نشست کتاب‌خوان شعر استان گفت: بالاترین نعمت پس از آفرینش خلقت و عالم و آدم نعمت علم و ادب و خواندن و نوشتن است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی قمی» روز چهارشنبه 23 اسفندماه در نشست کتاب‌خوان شعر استان در کتابخانه عمومی «دکتر محمدجوادی» یزد ضمن اشاره به فلسفه آفرینش و خلقت انسان‌ها به‌عنوان اشرف مخلوقات، بیان کرد: بالاترین نعمت پس از آفرینش خلقت و عالم و آدم نعمت علم و ادب و خواندن و نوشتن است.
استاندار یزد ادامه داد: هیچ موضوعی را در عالم هستی بالاتر، بزرگ‌تر و پر منزلت تر از علم، قلم، آموختن و آموزش دادن نداریم و بنابراین جایگاه این نشست و محفل صیانت از بزرگ‌ترین نعمت خداوند پس از ایجاد عالم و آدم است.
زمانی قمی گفت: هیچ رخداد و اثر بزرگی را در کشور نتوانسته‌ایم حفظ کنیم مگر آنکه هنر را به خدمت گرفته‌ایم و در بین شاخه‌های هنری که همه باارزش هستند زبان شعر گویاتر از دیگر زبان‌های هنری است.
وی افزود: طبیعی است که اگر می‌خواهیم تمدن و فرهنگ غنی ایران اسلامی را به نسل جوان و دیگر کشورها منتقل کنیم این مهم با زبان شعر تأثیرگذارتر و ماندگارتر است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: زبان هنر و شعر بتواند از ارزش‌ها و داشته‌های عظیم و همیشه جاویدان ایران صیانت و حفاظت کند همان‌طور که ارزش‌های پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه دفاع مقدس با زبان شعر و هنر ماندنی شده و خواهد شد.
در ابتدای نشست شعر کتاب‌خوان، استاندار یزد از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی «دکتر محمدجوادی» بازدید کرد و کارت عضویت این کتابخانه به استاندار اهدا شد و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از برگزیدگان این نشست تجلیل گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا