آیین قدردانی از روز زن و مقام مادر، ویژه 300 بانوی شاغل در صنعت آب و برق یزد، در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این مراسم علی اسلامی مدیرعامل آبفای استان یزد با اشاره  به توجه ویژه وزارت نیرو به جایگاه زن، اظهار داشت: هم‌اکنون  بیش از 300پرسنل زن در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان یزد، مشغول به کار هستند و در جمع آنان مدیران موفقی نیز به لحاظ جایگاه سازمانی وجود دارند.

وی با بیان ارتقا جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی و با تاکید بر تاسی بانوان در زندگی شخصی و اجتماعی به حضرت زهرا (س) افزود: بانوان امروز جامعه اسلامی با حفظ حجاب و عفاف خویش، به صورتی فعال، در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی  حضور دارند.

اسلامی ویژگی‌ها و جایگاه الهی و علمی حضرت زهرا (س) را برشمرد و گفت: خداوند در خطاب‌های خود در قرآن کریم مرد و زن را یکسان خطاب می‌کند و در آیاتی ملاک برتری را تقوای الهی، پاکدامنی و داشتن خصلت‌های زیبا بیان می‌کند.

در این مراسم همچنین «رقیه کرمانیان» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با تبریک ولادت فاطمه زهرا (س)، اذعان داشت: سیره حضرت زهرا (س) سرمشق و الگوی بی‌بدیل برای همگان است و این الگو دربند مکان و زمان نیست و لازم است حضرت زهرا (س) را با توجه به تمام ابعاد وجودی ایشان بشناسیم و الگوی خود قرار دهیم.

کرمانیان با بیان اینکه به جایگاه و مقام زن در اسلام تأکید فراوانی شده است؛ خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) چه در دوران انقلاب و چه در دوران تحکیم، ارزش و مقام زن را به‌خوبی درک نمود و در جریان انقلاب کوشید زنان را به ارزش و جایگاه واقعی‌شان برساند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بعد از انقلاب امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب جایگاه زن را به‌خوبی تبیین کرده‌اند؛ ادامه داد: خوشبختانه از سوی دولت دوازدهم مطالبه جایگاه مدیریتی 30 درصدی زنان مورد تاکید است که زنان باید در شناساندن زنان توانمند در بخش‌های مختلف تلاش کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد سعی در شناسایی زنان توانمند در ادارات مختلف و بررسی وضعیت موجود زنان دارد تا خواست دولت در استان یزد درزمینه زنان تحقق یابد.

کرمانیان افزود: تدوین سند ارتقاء زنان و خانواده از برجسته‌ترین برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده در سال آینده است.

دکتر محسن سعیدمنش استاد دانشگاه و روانشناس نیز در این جلسه با اشاره به زندگی هدفمند؛ بهترین كمك برای كاهش آسیب‌های اجتماعی است؛ تصریح کرد: وجود مشكلات عاطفي در خانواده به علت نبود عشق و محبت بين والدين و متعاقب آن والدين با فرزندان، باعث می‌شود كه نوجوانان كمبود عاطفه و توجه خود را از فضاي مجازي تأمين كنند.

تجلیل از بانوان برتر شاغل در صنعت آب و برق یزد پایان‌بخش این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا