غلامعلی سفید که در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شرکت و با رای مردم به عنوان عضو شورا انتخاب و سپس با رای اعضای شورا به عنوان رییس این شورا انتخاب شده است آیا به قانونی که خود او نیز به واسطه آن انتخاب شده است و رای مردم احترام خواهد گذاشت و یا انصراف خواهد داد؟

سردبیر یزدفردا:در اردیبهشت ماه 1396 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در حالی برگزار شد که اصلاح طلبان که مدت مدیدی منتظر بودند تا در شوراهای اسلامی شهر و روستا کرسی کسب نمایند با تمام نیرو و قوا وارد عرصه شدند و در استان یزد که به گفته اصلاح طلبان پایگاه اصلاحات است ، نیز اصلاح طلبان فعال شده و در این بین علیرغم اختلافات در این جناح سیاسی ، لیستی به سر گروهی غلامعلی سفید ارائه شد.

اگر چه این لیست مورد اجماع صد در صدی اصلاح طلبان یزد نبود ولی به هر ترتیب به عنوان لیست اول اصلاح طلبان ارائه و تبلیغات فراوان صورت گرفت تا لیست مذکور توانست 6 کرسی از 11 کرسی شورا را بدست اورد و در این بین غلامعلی سفید به عنوان نفر اول انتخابات از سوی مردم انتخاب شد.

حال بعد از این انتخابات که فرایندی از تایید کاندیداها بر اساس قانون و شرع گرفته تا تبلیغات ، برگزاری انتخابات ، وعده های انتخاباتی ، ... غلامعلی سفید که از مبادی قانونی تایید شده و با حمایت تمام عیار اصلاح طلبان توسط مردم انتخاب شده و به شورای پنجم یزد راه یافت.

این عضو منتخب شورای شهر با اتفاقاتی که در ماجرای سپنتا نیکنام رخ داده است با اما و اگرهای فراوان ، به صورت متوالی اعلام نموده که در صورت عدم بازگشت سپنتا نیکنام به شورا از (ریاست )این شورا انصراف(استعفا) خواهد داد و در نوبه آخر این انصراف در روزنامه آفتاب یزد 8 اسفند 96 به صورت علنی مطرح شده است.

یکی از بارزترین شعارهای این دولت حاکمیت قانون و تبعیت همگان از قانون است ، و اما سوال اساسی اینجاست که غلامعلی سفید که ریاست ستاد آقای روحانی در انتخابات اخیر را برعهده داشته است در مقابل حکم قانون خواهد ایستاد؟

غلامعلی سفید در مقطع زمانی کنونی بر سر دو راهی حاکمیت قانون و احترام به آرای مردم و انصراف از (ریاست)شورای شهر به علت عدم حضور یک عضو شورا به حکم قانون و شرع ، ایستاده است.

اگر چه سپنتا نیکنام عضو شورا و شهروند زرتشتی یزدی برای همگان قابل احترام بوده و یزدی ها سالیان سال در کنار ادیان مختلف به خصوص زرتشتی ها در لوای قانون جمهوری اسلامی زندگی مسالمت امیز و خوبی را داشته اند و همگان امید دارند تا این عضو شورا به حکم قانون به شورای شهر بازگردد ولی آیا این موضوع بهانه خوبی است تا حاکمیت و تبعیت همگان از قانون را زیر سوال ببریم؟

 از غلامعلی سفید به عنوان رهبر اصلاحات یزد و رییس ستاد دکتر روحانی رییس جمهور یازدهم جمهوری اسلامی که شعار هر دو گروه حاکمیت قانون و پیگیری مطالبات از طریق ساز و کار قانونی است ، انتظار می رود به جای ایجاد جو رسانه ای به حاکمیت قانون و ارای مردمی که به امید بهتر شدن فضای شهری و انجام صحیح وظایف شورای شهر به وی رای داده اند ، احترام گذاشته و در صورتی که مطالبه ای دارند از ساز و کارهای قانونی آن پیگیری نمایند.

 که پیشنهاد می گردد  در این مسیر از ظرفیت های افرادی چون عارف(عضو تشخیص مصلحت نظام و رییس فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی)، تابش (از نمایندگان موثر و نائب رییس فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی)،دهقانی نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی) ، موسوی و دیگر یزدی های مقیم تهران استفاده شود.

تذکر:در اصلاحیه بعد از انتشار استعفا از ریاست شورا مور تاکید قرار گرفت

پی نوشت :

 

مهندس سفید : سرحرفم هستم سپنتا نیاید استعفا می‌دهم


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا