.....

محمد مهدی جوادیان زاده در دومین جلسه  سال جاری شورای حفاظت از منابع آب شهرستان  میبد اظهارداشت:  ماباید منافع سازمانی و جزیره ای عمل نمودن را کنار گذاشته و منافع ملی و مردمی  را در نظر بگیریم چراکه مسئولیت سنگینی را برعهده داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد  افزود: وقتی بشر به طبیعت دست اندازی می کند طبیعت به شیوه  خود جواب می دهد و بشر با تولید گازهای  گلخانه ای موجب تغییر اقلیم زمین شده  و این  تغییر اقلیم ، سیلی طبیعت به بشر است.

وی با اشاره به این مطلب که مسئله رودخانه و مسیلها، مسئله مهمی است و باید مورد توجه قرار گیرد اظهارداشت: هزاران سال  طول کشیده تا رود خانه مسیر خودرا پیداکند و نباید مسیلها و مسیر رودخانه از بین برده شود هرچند بعضی از رودخانه ها متروکه هستند و دراثر اتفاقی که در  بالادست رخ داده دیگر جریان ندارد ولی قانون گذار تأکید می کند  که مسیلها و مسیر جریان رودخانه ها باید حفظ شود و اگر در این زمینه کم توجهی شود منافع مردم را تحت تأثیر شدید قرار می دهد.

جوادیان زاده تأکید نمود :  ما نباید تنها منتظر خشکسالی باشیم  بلکه باید انتظار بارش های سیل آسای مخرب را هم داشته باشیم ، بارش هایی که زمین توانائی جذب آن را ند اشته باشد  و به صورت سیلاب در مي آید و این امر بسیار خطرناک است.

 وی با اشاره به چاه های غیر مجاز موجود در واحدهای صنعتی گفت : طبق ضوابط ، قوانین و تعهدی که داده ایم هیچ کوتاهی نکرده  و با متخلفین که اقدام به حفر و بهره برداری از چاه های غیر مجاز می نمایند  برخورد قانونی نموده و ایجاد اشتغال نباید دستاویزی برای متخلفین باشد.

 وی در پایان سخنانش  از همکاری ها و حمایت های کشاورزان  شهرستان میبد و اعضای شورای حفاظت از منابع آب  این شهرستان وبخصوص شرکت توزیع برق و جهاد کشاورزی در اجرای 45 روزه طرح  خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی قدردانی نمود.

در ادامه  سید محمد  طباطبائی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزددرمورد نصب کنتورهای حجمی گفت :  با نصب کنتورهای حجمی آب بصورت حجمی تحویل کشاورزان می شود و براساس میزان پروانه بهره برداری آب راتحویل گرفته و باید مدیریت نمایند و اگر طرح خاموشی اجرا نمی گردید کشاورزان این آمادگی را پیدا نمی کردند و با مشکلات زیادی روبرو می شدند.

دادستان  شهرستان میبد  هم در این جلسه اظهارداشت: بحث حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی بسیار مهم است و باید به صورت جدی اقدامات مثبتی انجام شود.

 حمید رضا جعفری  افزود: واحدهای صنعتی  نباید به بهانه اشتغالزائی و حمایت از صنعت اقدام به حفر  چاه های غیر مجاز نموده   و یا  از چاه های  مجاز اضافه برداشت نمایند   چرا که  استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی تهدیدی برای حیات  کل جامعه است.

وی در پایان  اظهارداشت: با توجه به وضعیت نامناسب  آب و حفظ حقوق عامه  ، آمادگی کامل جهت همکاری با شرکت آب منطقه ای یزد و ناجا  راداریم   تا با  افرادی که ساخت و سازغیرمجاز  در حریم رودخانه انجام می دهند  و یا  اقدام به  تخلیه نخاله در مسیر رودخانه می نمایند دستور صادرنموده تا از جرائم بعدی  و ادامه کار آنها جلوگیری شود.

شایان ذکر است دومین  شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میبد در سالجاری  با حضورمحمد جواد احمدی معاون فرماندار شهرستان میبد ،محمدمهدی جوادیان زاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد و سایر اعضاء در فرمانداری این شهرستان برگزارشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا