استاندار یزد در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: برای حل مشکلات صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، مصوبه سال 93 درباره مواد اولیه‌ای صنعت باید اصلاح شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ «محمود زمانی قمی» روز شنبه 5 اسفندماه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد در جمع مدیران اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی که با موضوع مسائل زیرساختی و مشکلات صنایع پالایشی و هیدروکربنی منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد؛ افزود: مسیر فعالیت صنعت پتروشیمی با توجه به پرسود بودن در مقطعی از سوی دولت باز شد و تقاضاها و موافقت‌ها در این صنعت افزایش یافت.
وی افزود: امروز برخی از این صنایع به دلیل مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد کرده‌ایم باوجود داشتن مجوز و فضای فعالیت، با مسائلی مواجه شده‌اند.
استاندار یزد با اشاره به مسائل اتفاق افتاده برای صنایع پایین‌دستی و وابسته به پتروشیمی بعد از ورود این صنعت به بورس اظهار کرد: ورود به بورس فعالیت درستی است اما باید سازوکار به‌گونه‌ای تعریف شود که در کنار کمک به رقیب پولدار این صنایع یعنی پتروشیمی، به صنایع پایین‌دستی آن نیز کمک شود.
زمانی قمی پیشنهاد داد تا با همراهی نمایندگان مجلس و نمایندگان بخش خصوصی، جلسه‌ای با وزری صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود و راهکارهای حل مشکلات صنایع پتروشیمی هرچه زودتر بدون طرح دوباره موضوعات حل شود./ ایرنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا