فرماندار يزد گفت: مصوبات شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر بايد براساس پژوهش هاي علمي و استفاده از نظرات متخصصان در اين حوزه باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد به رياست فرماندار يزد و با حضور مديران ادارات و نهادهاي عضو اين شورا تشكيل شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با تسليت جان باختن تعدادي از هموطنان در حادثه دلخراش سقوط هواپيماي تهران ـ ياسوج اظهار داشت: در دو سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان اغلب در راستاي پيشگيري با استفاده از روش‌های مختلف آموزشي و جامعه‌های هدف متنوع نظير كارگران، دانش آموزان و خانواده‌های آنان و ...بوده است.

فرماندار يزد با بيان اينكه براي رفع مسائل و مشكلات در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پيشگيري از آسیب‌های اجتماعي به دنبال برقراري ارتباط متقابل ميان تجارب و فعالیت‌های گذشته توسط دستگاه‌های اجرايي و نتايج اقدامات علمي و كارشناسي شده هستيم گفت: تصميمات شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر بايد براساس پژوهش هاي علمي و استفاده از نظرات متخصصان در اين زمينه باشد.

وي با تأكيد به اينكه بعد از گذشته سی‌ونه سال از انقلاب اسلامي ديگر فرصت و بودجه لازم به‌منظور اجراي طرح‌ها بر پايه آزمون و خطا وجود ندارد تصريح كرد: بايد در اين مدت نقاط قوت و ضعف اقدامات و رويكردها شناسايي شود و از اين به بعد با توجه به همين نتايج و ظرفیت‌ها و محدودیت‌هاي موجود با برنامه‌ریزی مناسب به سمت نقطه مطلوب و متعالي حركت نماييم.

سالاري خواستار برگزاري جدی‌تر آموزش مهارت‌های زندگي در سطوح مختلف جامعه شد و خاطرنشان كرد: در سند پيشگيري از اعتياد كه در جلسات شوراي شهرستان در سال 95 مورد تصويب قرار گرفت بر اهميت اين موضوع تأكيد شده چراكه اعتقادداریم اين آموزش‌ها به‌عنوان يك ضرورت در پيشگيري از آسیب‌های اجتماعي مفيد بوده و می‌تواند تأثيرگذاري خوبي را در افراد جامعه داشته باشد.

رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد همچنين مشاركت مردم و استفاده از تجارب و نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد براي پيشگيري از اعتياد مهم و ضروري دانست و ابراز داشت: امروزه سمن‌ها به‌عنوان تشکل‌هایی كه بدون هيچ چشم‌داشتی در راستاي خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف فعاليت دارند یاری‌دهنده دولت‌ها و جزء جدایی‌ناپذیر جامعه محسوب می‌شوند.

وي اضافه كرد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با درك بهتر از شرايط موجود و احصاء نظرات و پیشنهاد‌ها مردم طرح‌های ماندگار و مؤثري را در جامعه اجرايي سازند.

فرماندار يزد در پایان‌بر ضرورت تدوين برنامه‌هاي اجرايي در سال 97 تأكيد كرد و افزود: انتظار داريم دستگاه‌های عضو اين ستاد بر مبناي نقشه راه پيشگيري از اعتياد شهرستان و استفاده از خردجمعي برنامه‌ای مدون و عملياتي را براساس شرح وظایف خود براي سال آينده تدوين نمايند.

لازم بذكر در اين جلسه راهكارهاي پيشگيري از اعتياد و مباحث مرتبط با آن توسط دكتر فرحزادي مدير مركز تحقيقات اعتياد و علوم رفتاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) يزد ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا