معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بابیان اینکه ورود دولت در خیلی از موارد موجب شده تا خیران از ورود به این حوزه‌ها خودداری کنند و کار را صرفاً دولتی ببینند؛ اضافه کرد: ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه خیران است ولی در مواردی هنر استفاده از ظرفیت‌ها را نداشتیم که مردم ورود کنند و کمک‌کار باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی» در شورای مشارکت‌های بهزیستی استان یزد اظهار داشت: در خصوص مدارس با توجه به بازدیدهایی که سرزده داشتم متأسفانه برخی مدارس جای تأسف دارد که مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند و تنها به موفقیت در کنکور بسنده شده و بسیاری از ضعف‌ها پشت آن پنهان‌شده است.
وی بابیان اینکه کسب رتبه اولی کنکور در سطح کشور برای استان یزد موجب شده تا مشکلات مدارس دیده نشود؛ ادامه داد: در حوزه اتباع و محرومیت‌هایی که وجود دارد باوجوداینکه از سوی استانداری اعتباراتی گذاشته‌شده اما بااین‌حال مشکلات زیادی هست که باید با جدیت بیشتری پیگیری شود تا در سال‌های آتی مشکل کمتری وجود داشته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بابیان اینکه ورود دولت در خیلی از موارد موجب شده تا خیران از ورود به این موارد خودداری کنند و کار را صرفاً دولتی ببینند؛ اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه خیران است ولی در مواردی هنر استفاده از ظرفیت‌ها را نداشتیم که مردم ورود کنند و کمک‌کار باشند.
وی با تأکید بر اینکه بسترها فراهم است و تنها نیاز به اعتمادسازی بیشتر است؛ اظهار داشت: زمینه اینکه مردم به صحنه بیایند و اولویت‌ها را برای تحقق پیگیری کنند وجود ندارد و باید در این موارد به‌ویژه مسائل اجتماعی به شکلی تحرک ایجاد شود.
طالبی با تأکید بر اینکه احساس مسئولیت‌ها به‌ویژه در حوزه اجتماعی باید بیشتر باشد؛ عنوان کرد: دستگاه‌ها هر پیشنهادی را که دارند و می‌توان مشارکت‌ها را از سوی خیران بیشتر کنند به‌صورت مکتوب ارائه نمایند تا موردبررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: دولت باید پای خود را از بسیاری برنامه‌ها و طرح‌ها کنار بکشد و عرصه را برای حضور مردم فراهم کند تا خیران بیشترین همکاری و همراهی را از سوی دولت ببینند تا امور را دنبال کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا