رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: اگر مسئله استانداردسازي كارگاهها و تجهيزات با كمك نهادهاي تصميم گيري و بهره مندي از منابع موردنياز كارگاه ها حل شود، آموزش هاي اين سازمان به معناي واقعي استاندارد ارائه مي شود.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، دكتر سليمان پاك سرشت، معاون وزير و رئيس اين سازمان در گفتگو با خبرنگار روزنامه همشهري گفت: موضوع استاندارد يا استانداردسازي در ادبيات اين سازمان در مورد استاندارد آموزشي است و استاندارد بودن آموزش هاي فني و حرفه اي شامل مؤلفه هاي متعددي از جمله؛ استاندارد منابع، استاندارد مراكز و تجهيزات مي شود.

دكتر پاك سرشت گفت: به دليل مسائل و مشكلات، به ويژه مسائل بودجه اي در سال هاي گذشته با توجه به كمبود بودجه تملك دارايي، اين سازمان نتوانست به اندازه كافي تجهيزات خود را به روز نمايد و نياز است فعاليت هاي مناسبي در اين خصوص انجام دهد و بهبود حاصل شود.

وي در ادامه تأكيد كرد: از ناحيه استانداردهاي آموزشي اين اطمينان را مي دهم كه استانداردهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به روز است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: اگر مسئله استانداردسازي كارگاهها و تجهيزات با كمك نهادهاي تصميم گيري و بهره مندي از منابع موردنياز آنها حل شود، آموزش هاي سازمان به معناي واقعي استاندارد ارائه مي شود.

بخشي از نيازهاي تجهيزاتي مراكز آموزشي با  گردش تجهيزات كارگاهي بين مراكز استاني تأمين مي شود

دكتر پاك سرشت گفت: برنامه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور براي بهبود وضعيت تجهيزات، گردش تجهيزات بين استان ها است كه اين امكان را فراهم مي كند طي يك گردش كاري، تجهيزات منتقل شود و در جاي لازم استفاده شود و اين بخشي از خلاء تجهيزات سازمان را جبران مي كند.

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: رويكرد اين سازمان در خصوص بهبود و ارتقاي استاندارد آموزشي، تخصصي كردن آموزش در استان ها است و در صدد طراحي برنامه اي در اين خصوص هستيم.

آموزش هاي فني و حرفه اي در استان ها براساس مزيت هاي اصلي استان ارائه مي شود

وي افزود: به اين صورت كه رشته هاي اولويت دار هر استاني يعني صنعت هايي كه مزيت اصلي آن استان محسوب مي شود، شناسايي و آموزش صنايعي كه به صورت تخصصي در آن استان ارائه مي شود را به عهده بگيرد.

دكتر پاك سرشت در خاتمه تأكيد كرد: ارائه آموزش هاي استاندارد به معني واقعي توسط سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور نيازمند تجهيزات به روز، منابع كافي، مربيان متخصص است تا آموزش هاي مربيان و كارآموزان به درستي انجام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا