کارگروه تخصصي اشتغال شهرستان بافق با حضور فرماندار و جمعی از مدیران ادارات مرتبط در محل دفتر امام جمعه بافق تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ کارگروه تخصصي اشتغال شهرستان بافق با حضور فرماندار و برخی از مدیران ادارات به منظور ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این کارگروه در محل دفتر امام جمعه بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در ابتدای این جلسه به بیان گزارشی از روند پرداخت تسهیلات در حوزه ایجاد اشتغال پرداخت و گفت: سه مورد تسهیلات در این زمینه وجود دارد که شامل تسهيلات رونق توليد، اشتغال روستايي و اشتغال فراگير است و تسهيلات رونق توليد به واحدهايي تعلق مي گيرد كه در سال هاي گذشته ايجاد شده و براي فعال شدن و توسعه كمي و كيفي نياز به تسهيلات دارند ولي عليرغم اينكه در نيمه اول سال جاري بيش از ٤٠٠ پرونده در كارگروه استان مطرح و كارگشايي شده حتي يك مورد هم از بافق نبوده كه اين بيانگر عدم توجه به ايجاد واحدهاي توليدي و خدماتي در گذشته  بوده است.

محمد زاده رحمانی در ادامه با اشاره به رتبه نخست بافق در تعداد پرونده هاي تایید شده در کارگروه اشتغال استان در حوزه اشتغال روستايي، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از 70 درصد پرونده های تشکیل شده بخش اشتغال روستایی مورد تایید قرار گرفته است.

فرماندار بافق در ادامه ضمن تاکید بر ایجاد نهضت تشویق جوانان و افراد سرمايه گذار به ايجاد مشاغل متنوع در شهرستان گفت: روحانیت و افرادی که به هر نحوی با بدنه اجتماع ارتباط دارند باید نسبت به تشویق مردم و افراد توانمند و کارآفرین در ایجاد اشتغال اقدام نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق نیز در این جلسه به بیان فرهنگ کار مردم شهرستان در گذشته پرداخت و گفت: متاسفانه از زمانی که معادن در شهرستان فعالیت خود را آغاز کردند فرهنگ کار در شهرستان ضعیف شده است.

وی افزود: همه به سهم خود باید در زمینه تغییر فرهنگ کار شهرستان تلاش نمایند و از ظرفیت های دیگر شهرستان به غیر از معادن در ایجاد اشتغال بهره مند شوند.

رییس شعبه تامین اجتماعی بافق نیز در اين جلسه به بیان گزارشی از تعداد مشاغل ایجاد شده شهرستان پرداخت و گفت: از ابتدای سال 96 در حدود 2015 نفر بیمه شده در این اداره نام نویسی صورت گرفته است.

عباس حاجی حسنی همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال 192 کارگاه در شهرستان ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه با روند تولید اشتغال در شهرستان پایین ترین سطح بیمه بیکاری در استان به بافق اختصاص دارد و در مجموع 35 نفر در شهرستان از این بیمه بهره مند می شوند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا