استاندار یزد در نشست شورای اداری استان بابیان اینکه اصلی‌ترین مسئله کشور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری توافق شده است؛ اظهار داشت: برای اجرای طرح اشتغال روستایی مبلغ 1.5 میلیون دلار اعتبار تعیین و مصوب شده که لازم است دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت پیگیر جذب این اعتبارات باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محمود زمانی قمی» عصر روز دوشنبه 30 بهمن‌ماه در شورای اداری استان یزد با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید امنیت استان در مبارزه با قاچاقچیان اظهار داشت: برای شکل‌گیری انقلاب در مبارزه جدی بودیم و جوانان زیادی تقدیم انقلاب شده و هنوز هم از این مبارزات دست برنمی‌داریم و قطعاً انتقام خون شهدا را با مبارزات بیشتر از جریانات فاسد خواهیم گرفت.
وی بابیان اینکه برای کاهش آسیب اعتیاد در سطح کشور برنامه‌های جدی وجود دارد؛ ادامه داد: قطعاً برنامه‌ها در این زمینه دنبال خواهد شد و عناصر فاسد باید بدانند که اینجا برای آن‌ها ناامن است و چشمان بیدار از این محدوده مراقبت می‌کند.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه در استان وظیفه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و پیگیری را بر عهده‌داریم و باید در راستای حل مشکلات استان اقدام کنیم؛ اضافه کرد: اجلاس استانداران با وزرای و رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت تشکیل شد و مسائل کشور مورد رصد و بررسی قرار گرفت.


توافق بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور


وی بابیان اینکه اصلی‌ترین مسئله کشور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری توافق شده است؛ اظهار داشت: برای اجرای طرح اشتغال روستایی مبلغ 1.5 میلیون دلار اعتبار تعیین و مصوب شده که لازم است دستگاه‌های اجرایی استان با جدیت پیگیر جذب این اعتبارات باشند.
زمانی قمی با تأکید بر اینکه استان‌ها برای اجرای این طرح تنها پنج ماه فرصت دارند؛ عنوان کرد: همه دستگاه‌های استان باید درزمینهٔ ایجاد اشتغال با تمام توان و ظرفیت برای اجرای طرح و ایجاد اشتغال تلاش کنند و برنامه اجرایی بدهند و متفاوت از مسیری که درگذشته وجود داشته پیش بروند.


تعیین تکلیف مدیرانی که توان تصمیم‌گیری ندارند


وی بابیان اینکه در این زمینه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری باید برنامه همه دستگاه‌ها و فرمانداران را موردبررسی قرار داده و نتیجه را اعلام کند؛ اظهار داشت: مدیری که تصمیم‌گیری در اختیارش نباشد و بر اساس نظر کارشناس خود نتواند تصمیم قاطع بگیرد باید تکلیف خود را با دولت مشخص کند چراکه فرصت بسیار اندک و زمان برای جابجایی نیز کم است اما اگر لازم باشد اقدام خواهد شد.
استاندار یزد با تأکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید از تمام ظرفیت‌های استان برای ایجاد اشتغال پایدار و موردنیاز و حل معضل بیکاری بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند؛ عنوان کرد: غلبه بر مسئله بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار از نیازهای امروز جامعه و مطالبات مردمی است که باید در استان پیگیری شود.


مدیران کم‌تر به استراحت، تفریح و مرخصی بروند


وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری هم تأکید بسیاری بر رفع مشکل بیکاری دارند؛ تصریح کرد: تأکیددارم مدیران کمتر به استراحت و مرخصی و تفریح بپردازند و بیشتر برای خدمت به مردم تلاش کنند.
زمانی قمی با اشاره به رویدادهای سال 57 و تلاش برای نشان دادن ناکارآمدی نظام و تداوم رفتارهای دشمنان در این روز ادامه داد: مدیران باید برای نشان دادن توانایی‌ها و کارآمدی نظام اسلامی نسبت به حل مسائل اقدام کنند.
استاندار یزد با تأکید بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به‌ویژه طرح‌های با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی اظهار داشت: اگر از کم‌کاری من و امثال من ذره‌ای احساس ضعف در دین صورت بگیرد قطعاً باید پاسخگو باشیم و بالاخره باید به وجدان خودمان نیز پاسخ بدهیم.


اختیارات استانداران بیش از گذشته است


وی بابیان اینکه استانداران اختیارات زیادی رادارند و امروز اختیارات بیشتری از سوی دولت گرفته‌اند؛ تصریح کرد: قطعاً این اختیارات را برای سربلندی نظام و موفقیت مدیران و حل مشکلات استان و خدمت به مردم به کارخواهم بست.
زمانی قمی بابیان اینکه در حوزه گردشگری نیز مسائلی مطرح شد و طرح‌هایی را دنبال می‌کنم؛ گفت: باید در شرایط کشور تصمیم جدی گرفته شود و اشتغال‌زایی را ایجاد کنیم، بنابراین مدیران استانی توجه داشته باشند که با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حل اختلافات و مشکلات اقدام کنند و هرجایی لازم است چانه‌زنی شود و پیگیری کنند تا به نتیجه برسند نه اینکه فقط پشت میز بنشینند.
وی بیان داشت: تمامی طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت و اقتصاد و گردشگری باید با اعلام موانع پیش روی با همکاری و تعامل با نخبگان و تصمیم‌گیری مدیران در راستای اشتغال‌زایی فعال شوند و رضایت مردم را رقم بزنیم.


لزوم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل


استاندار یزد با تأکید بر اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و باید با گفتگو نسبت به تصمیم‌گیری اقدام کنیم؛ اظهار داشت: با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل نیز برای محیط‌زیست و کاهش مصرف سوخت اقدام کنیم و اشتغالی را ایجاد کنیم که اتفاقات مثبت دیگری را نیز به دنبال دارد؛ بنابراین لازم است دستگاه‌های مربوطه در این زمینه نیز توجه داشته باشند و مأموریت به ثمر نشستن این مهم نیز با مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواهد بود تا با هماهنگی سایر دستگاه کار را به جلو ببرند.
وی با اشاره به دستورات صریح رئیس‌جمهور در چندین مورد متعدد در خصوص اشتغال‌زایی گفت: اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی برای ما بسیار مهم است و باید از این انقلاب دفاع کنیم و سالروزهای متعددی را تا سالیان متوالی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم.
زمانی قمی همچنین از تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از فروردین‌ماه خبر داد و گفت: این ستاد باید جلسات ماهانه تشکیل دهد و من نیز موردبررسی قرار می‌دهم تا ضمن رعایت اقتضائات 40 سالگی نظام، جشن پیروزی و استقلال را باشکوه برگزار کنیم و شهدایی که خون خود را تقدیم این انقلاب کردند از تصمیمات نظام جمهوری اسلامی خشنود شوند.
وی همچنین خواستار بازرسی از دستگاه‌های اجرایی از سوی معاونت‌های مربوطه شد و عنوان کرد: طبیعتاً باید وظایف به‌درستی انجام شود، لذا فرم‌هایی پیش‌بینی‌شده که اطلاعات لازم را کسب کنند و ارزیابی لازم انجام شود و مدیران کل نیز باید پاسخگو باشند و به‌تمامی شهرستان‌های استان حتی در دورترین نقطه نیز از سوی دستگاه خود توجه داشته باشند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه جدی به ایتام استان و رسیدگی به آن‌ها از سوی همه دستگاه‌ها شد و گفت: دستگاه‌ها از اکنون آمادگی داشته باشند تا اقداماتی که لازم است در این زمینه انجام دهند و گزارش کار را نیز ارائه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا