فرماندار يزد بابیان اينكه همه تدابير لازم به‌منظور پذيرايي مناسب از مسافران و گردشگران در ايام نوروز توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اتخاذ شود گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با تأکید بر فرهنگ بومی و بهره‌گیری از نمادها و آئین‌های سنتی و محلی، در اين ايام در دستور كار قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، به‌منظور برنامه‌ریزي مناسب‌تر براي ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در ايام نوروز 97 نشستي با حضور فرماندار، شهردار يزد، مديركل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري استان، معاونين فرماندار و جمعي از كارشناسان برگزار شد.

«مصطفي سالاري» در اين نشست با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنين درگذشته تعدادي از هموطنان در سانحه غم‌انگیز و تأسف‌بار سقوط هواپيماي مسير تهران ـ ياسوج اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنين تشكيل ستاد خدمات سفر شهرستان از چند ماه گذشته اقدامات خوبي را براي استقبال از نوروز 97 در سطح شهرستان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه شهرداری‌ها و اداره كل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري شاهد هستيم.

فرماندار يزد در ادامه با اشاره به ثبت جهاني شهر يزد در فهرست آثار يونسكو و ضرورت ارائه خدمات متفاوت نسبت به گذشته به مسافران و گردشگران خاطرنشان كرد: در اين ايام گردشگران با يك نگاه ويژه به يزد سفر خواهند كرد بنابراين از همه نهادها و ادارات می‌خواهیم تا برنامه‌های خود را در قالب شهر ميراث جهاني ارائه نمايند چرا كه شهر یزد به‌عنوان شهر مركز استان تابلوي تمام استان بوده و مي توانند موجبات رونق صنعت گردشگري و افزايش حضور مسافران را در ساير شهرها و شهرستان‌ها را نيز به دنبال داشته باشد.

وي خواستار برگزاري برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوع فرهنگي، هنري در ايام نوروز شد و تصريح كرد: معرفي فرهنگ و آداب و رسوم يزد و همچنين شاد، جذاب و خلاقانه بودن برنامه‌ها بايد مدنظر نهادهاي متولي باشد.

سالاري توجه به مسئله امنيت مسافران و گردشگران در ايام نوروز را مهم و ضروري دانست و ابراز داشت: شهرستان يزد نقاط گردشگری زیادی را دارد که نه تنها باید آن‌ها را توسعه داد بلکه لازم است در خصوص امنیت مکان‌های گردشگری مركز استان توجه ویژه‌ای شود.

فرماندار يزد در پايان بابیان اينكه تعامل و همكاري سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصي در پيشبرد برنامه‌های حوزه گردشگري مهم و ضروري است؛ تأکید كرد: تعامل دولت و بخش خصوصي در اين بخش يكي از روش‌ها و اقداماتي است كه علاوه بر ايجاد اشتغال پيشرفت مطلوب امور را در بردارد.

لازم بذكر است در اين نشست شهردار يزد و مديركل ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري استان نيز به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه‌ها و اقدامات به‌منظور استقبال از ايام نوروز در شهرستان يزد ارائه نمودند.

گفتني است مقرر شد جلسه اي با حضور متوليان امور فرهنگي به منظور هماهنگي برنامه هاي پيش بيني شده براي ايام نوروز در اسرع وقت تشكيل گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا