دوره آموزشی ضمن خدمت مدیریت خشم و استرس ویژه کلیه کارکنان جمعیت هلال احمر استان یزد در سه مرحله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ جلیل کهدویی سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان از برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت مدیریت خشم و استرس ویژه کلیه کارکنان جمعیت هلال احمر استان در سه مرحله و با لزوم ارتقاء سطح آگاهی کارکنان و کاهش رفتار های کنترل نشده خبر داد.

کهدویی ضمن بیان اهمیت کنترل و مدیریت خشم و استرس عنوان کرد: شاید در ابتدا به نظر برسد که مدیریت خشم رابطه‌ چندان مستقیمی با مدیریت استرس نداشته باشد اما مطالعات متعدد نشان داده است که رابطه مشخص و شفافی بین استرس و خشم وجود دارد و کسانی که در مهار کردن خشم قوی نیستند، استرس بیشتری را هم تحمل می ‌کنند. البته رابطه‌ خشم و استرس یک ارتباط دو طرفه است، به عبارتی همچنان که تجربه مکرر خشم در نهایت می ‌تواند اثر خود را به صورت استرس بروز دهد، بسیاری از انسان‌ ها نیز هنگامی که استرس را تجربه می ‌کنند، رفتار های توام با خشم از خود بروز می‌ دهند.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان افزود: هدف از برگزاری دوره ضمن خدمت مدیریت خشم و استرس آشنایی کارکنان با روشهای مقابله و کاهش اثرات خشم و فشار روانی بر زندگی فردی و اداری کارکنان می باشد. در این دوره شرکت کنندگان راهکار های کوتاه مدت و بلند مدت مقابله با استرس و خشم را فرا گرفتند.  همچنین مدیریت زمان را به عنوان یک راهکار مفید و موثر در کاهش اثرات روانی و چگونگی برنامه ریزی موثر برای کلیه کارکنان تبیین گردید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این گونه آموزش ها می تواند در بهبود روابط اداری و خانوادگی و همچنین مدیریت استرس ها در حوادث و سوانح بخصوص در بحرانها موثر باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا