یزد فردا: رئیس جهاد کشاورزی مروست شهرستان خاتم از آغاز برداشت محصول انگور در این شهر خبر داد که از سطح یکهزار هکتار از تاکستان های این منظقه برداشت می شود.

کرامت تیموری روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: متوسط عملکرد این محصول در سال زراعی جاری حدود 25تن درهر هکتار است که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: : 30 درصد از این میزان به صورت تازه خوری و مابقی به صورت کشمش، فرآوری می شود.
تیموری با اشاره به اینکه انگور این منطقه در انواع مختلفی کشت می شود گفت: خلیلی، عسکری، سیاه و ریش بابا از مهمترین ارقام انگور منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: انگور تولید شده به مرکز استان و استانهای همجوار کرمان، بندرعباس ، فارس،اصفهان و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی افزود: انگور مروست به علت برخورداری از آب شیرین و گوارا و خاک مناسب از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سطح کشور علاقه مندان فراوانی دارد.
تیموری صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی را از ضرورت های مهم و اصلی این بخش در زمینه انگور عنوان و اظهار داشت:به علت هزینه بالای تولید انگور و قیمت پایین محصول، فروش به صورت تازه خوری صرفه اقتصادی نداشته و فقط با فرآوری انگور و ایجاد صنایع تبدیلی میتوان باعث افزایش درآمد کشاورزان زحمتکش شد.
مروست قطب تولید انگور در کشور است و بیشترین انگور استان از مروست در شهرستان خاتم تولید می شود.
مرکز این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری یزد واقع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا