یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :پلیس فتا خراسان جنوبی هشدارهایی را در خصوص کپی کردن غیرقانونی داده‌های کارت بانکی به شهروندان ارایه داد .

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:با رونق و گسترش بانکداری الکترونیک و پرداخت الکترونیک، کلاهبرداری به شکل‌های مختلف در این حوزه نیز از مواردی است که همگام با این صنعت در حال گسترش است.

 

 کلاهبرداری با استفاده از دسترسی به شماره کارت و کپی کردن از روی کارت‌های بانکی افراد نیزبه یک مسأله تبدیل شده که درچند سال اخیر نیز رشد چشم گیری داشته است.

اسکیمینگ مرتباً در حال افزایش است و ابزار های آن نیز مرتباً توسعه می یابند و ATM ها کوچکتر شده وسیستم های جدیدی ساخته می شوند.

قربانیان متوجه نمی‌شوند که چه اتفاقی رخ داده است و بعد از گذشت ماه‌ها و زمانی که با عملیات غیر طبیعی روی حساب  بانکی‌شان  که توسط خود آنها صورت نگرفته از این امر مطلع می گردند در واقع زمانی که به خودپردازی رجوع کرده ایدبعد از وارد کردن کد اشتباه کارت شما را بلعید در محل باقی مانده و بلافاصله بامسولان بانک تماس بگیرید.

همیشه پیش از استفاده از خودپرداز به همه چیز دقت کنید تا احیاناً اگر ابزار اسکیمینگی نظیر دوربین یا صفحه کلید دروغین یا هر چیز مظنونی میبینید از آن خود پرداز استفاده نکنید.


به خاطرداشته باشید،یافتن دوربین‌های جاسازی شده برای اسکیمینگ آسان نیست چون فقط یک سوراخ بسیار ریز برای فیلمبرداری در بالای صفحه کلید خودپرداز یا در قسمتی که بتوان صفحه کلید را فیلمبرداری کرد دیده می شود که همیشه و یا همه نمی‌توانندآن را تشخیص دهند.

اگرکارت شمابه راحتی داخل دهانه ورودی کارت خودپرداز نمی‌شود اصرار نداشته باشید که به هر ترتیب این کار را انجام دهید و بهتر است به مسئولان بانک این امر را اطلاع داده و به خود پرداز دیگری رجوع کنید.

 هر گاه به چیزی مظنون شدید و غیر طبیعی بود علاوه بر مسئولان بانک و پلیس فتا،افرادی راکه درپشت سر شما به انتظار نوبت خودایستاده‌اند  را نیز از احتمال اسکیمینگ مطلع سازید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا