سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مرحوم آیت الله حاج شیخ ابراهیم مجتهد نجفی طبسی، از مفاخر منطقه طبس و حوزه های علمیه مشهد و نجف اشرف بود.

وی در طبس متولد شد و پس از گذراندن مقدمات و سطوح در حوزه های طبس و مشهد به عراق مهاجرت نمود و در نجف اشرف از محضردر مراجع بزرگ ، آیات عظام، سید ابوالحسن اصفهانی، حاج میرزا حسن نائینی و مراجع دیگر بهره گرفت،

پس از دریافت اجازه اجتهاد از مراجع بزرگ به زادگاه خود طبس مراجعت نموده به تدریس در حوزه این شهر و ارشاد مردم و اقامه نماز جماعت مشغول شد.

معظم له پس از سپری نمودن عمری با برکت سرانجام در رمضان سال 1395 هجری قمری به سرای باقی شتافت و پیکر پاکش در ضلع شرقی صحن مطهر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) به خاک سپرده شد و آرامگاه ایشان همواره مورد احترام شهروندان طبس بوده است.

مرحوم آيت الله آقا شيخ ابراهيم مجتهد نجفي که از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی نائینی و صاحب مقام اجتهاد بوده اند زهد و حسن سلوک ایشان موجب اقبال و احترام فوق العاده مردم طبس نسبت به معظم له بوده است.

تعظیم و تکریم همگان نسبت به آن بزرگوار در ملاقات ها و برخورد های روزانه را هنوز بسیاری از مردم طبس به خاطر دارند و چنانچه کسانی که از نزدیک با ایشان حشر و نشر داشته اند همت نمایند مجموعه ارزشمندی از مکارم و سجایای اخلاقی و رفتاری آن بزرگوار قابل احصاء و تنظیم است.

آقا عبدالحسین اخوان طبسی که عکس منحصر به فرد آقا شیخ ابراهیم از آثار عکاسی ایشان است نقل می کنند که آن بزرگوار می فرموده اند: “از وجوهات ، استفاده شخصی نمی کنیم” و معاش زندگی ایشان (که خیلی هم ساده و بی آلایش بوده است) از فروش خرما و مرکبات و سایر محصولات خانه شخصی و احیانا اگر ملکی داشته اند تامین می شده است.

و اینک در 8 رمضان المبارک سال 1436 همزمان با پنجشنبه 4 تیرماه 1394 مراسم چهلمین سالگرد ارتحال این عالم وارسته در ساعت 21 و در بقعه سجادیه شهر طبس برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا