به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس

 دیدار دکتر اصغرزاده مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس

دکتر اصغرزاده؛طبس نیازمند راه اندازی پست قرنطینه دامپزشکی در ورودی جوخواه دارد/ پست قرنطینه دیهوک باید جابجا شود.



 مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: باتوجه به ورود محموله های مرتبط با حوزه دامپزشکی به استان از منطقه جوخواه؛ راه اندازی پست قرنطینه از ملزومات بهداشتی است.


 دیدار دکتر محمد اصغرزاده مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی بامعاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس : در نظر داریم با راه اندازی این پست نظارت بیشتری بر محموله های دامی و دام و طیور صورت گیرد.

 وی گزارشی در خصوص تلفات سنگین طیور در کشور بیان داشت و افزود در حال حاضر شرایط استان مطلوب است ولی خطر صنعت طیور استان را تهدید می کند که نیازمند عزم همه مسوولان است.

 مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی از پیگیری و مکاتبات در خصوص راه اندازی کشتارگاه طیور طبس خبر داد و اظهار داشت با راه اندازی این مرکز تولیدی اشتغالزایی و رونق اقتصادی در این حوزه صورت خواهد گرفت.

 وی همچنین بر جابجایی پست قرنطینه از پاسگاه ایست بازرسی به مرکز بخش دیهوک  تاکید کرد و گفت در نظر داریم با جانمایی بهتر این پست نظارت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

 اصغرزاده خواستار افزایش اعتبارات دامپزشکی در سال آتی شد و افزود با افزایش اعتبارات می توانیم کمک بهتری در حوزه بهداشتی داشته باشیم تا حمایت بیشتری از دامداران و تولید کنندگان شود.

 در این دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس ضمن خیر مقدم گفت: دامپزشکی جزو بهترین دستگاه های اجرایی شهرستان است که کمترین حاشیه را داشته و در سکوت وظایف خود را به بهترین شکل انجام می دهد.

 طلائی مقدم ؛ افزود دامپزشکی جزو دستگاه هایی است که عدم نظارت و دقت در انجام امور محموله میتواند ضربات اقتصادی و بهداشتی سنگینی به مردم و دولت تحمیل کند.

 وی در خصوص اعتبارات قول مساعد داد تا در سال اتی ردیف اعتباری مناسبی برای خرید مکمل های درمانی برای حمایت بیشتر از دامداران در نظر گرفته شود.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه در زمینه جابجایی پست قرنطینه و راه اندازی پست جدید در جوخواه استقبال کرد و اذعان داشت نظر کارشناسی دامپزشکی در این حوزه قبول داریم و در این راه همکاری و حمایت خواهیم کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا