مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: با توجه به نقش دامپزشکی در جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و طیور، احتمال حمل و نقل محموله آلوده و بدون مجوز و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان ، اداره کل دامپزشکی استان یزد اقدام به راه اندازی ۳ پست قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی استان یزد نموده است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: با توجه به نقش دامپزشکی در جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و طیور، احتمال حمل و نقل محموله آلوده و بدون مجوز و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان ، اداره کل دامپزشکی استان یزد اقدام به راه اندازی ۳ پست قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی استان یزد نموده است.

دکتر علی اکبر حداد زاده افزود : با راه اندازی این پست ها امکان فعالیت و کنترل در راستای برخورد جدی با ورود غیر قانونی و بدون مجوز محموله های دامی به استان بیش از پیش فراهم شده است.
وی در ادامه افزود: حمل طیور زنده بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی می تواند موجب انتقال و شیوع بیماری های خطرناکی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بدنبال آن آلودگی مناطق مختلف كشور شود   به همین دلیل خودروهای ورودی و خروجی از استان از نظر همراه داشتن گواهی بهداشتی حمل، کنترل خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان این نکته که حمل و نقل طیور و دام بدون داشتن مجوزهای بهداشتی لازم، چه در داخل و چه در خارج از استان ممنوع و سبب برخورد قانونی می گردد اظهار امیدواری کرد که با نظارت دقیق بهداشتی بیش از گذشته و همچنین رعایت شرایط کامل بهداشتی توسط مرغداران استان شاهد ریشه کن شدن بیماری ها و افزایش تولید در استان باشیم.

دکتر حداد زاده در پایان یادآور شد کارشناسان مستقر در پست های قرنطینه پس از بررسی محموله های عبوری و در صورت احراز غیر قانونی بودن حمل دام و فراورده های خام دامی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به ضبط و معدوم سازی این فراورده ها نموده و متخلفان را به مراجع ذی صلاح جهت رسیدگی نهایی ارجاع می دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا