رضا شريعت، مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در رفع فقر مطلق و اشتغال فراگير مشاركت مستقيم دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، رضا شريعت، مشاور وزير و مدير كل دفتر مديريت عملكرد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در نشست تخصصي حوزه مديريت عملكرد سازمان آموزش فني و حرفه اي گفت: اين وزارت خانه بزرگ با سازمان هاي تخصصي و خدمتگزار تابعه مسؤوليت هاي زيادي را به طور مستقيم درارتباط با مردم برعهده دارد.

مشاور وزير تعاون در ادامه گفت: چنانچه به حكمراني خوب قائم باشيم يكي از شاخصه هاي مهم آن پاسخگويي مسؤولان در برابر مردم است و مديران و مسؤولان در اين خصوص نقش مهمي را مي توانند ايفا كنند.

شريعت با اشاره به وجود چالش بزرگ عدم هماهنگي هاي لازم بين بخش هاي مختلف گفت: در حال حاضر شوراي هماهنگي مديران سازمان هاي تابعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين خصوص فعاليت دارد.

مشاور وزير تعاون در ادامه افزود: دو سياست اصلي دولت دوازدهم، رفع فقر مطلق و اشتغال فراگير  است كه هر دوي آن ها با سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور ارتباط مستقيم دارند.

مديركل دفتر مديريت عملكرد وزارت تعاون گفت: بحث كار شايسته، اشتغال آبرومندانه و صحيح مبتني بر كسب مهارت ها است.

كشورهاي موفق به بحث هاي مهارتي و آموزش هاي فني و حرفه اي توجه ويژه اي دارند

رضا شريعت در ادامه افزود: كشورهاي موفق همواره به بحث هاي مهارتي و آموزش هاي فني و حرفه اي توجه ويژه اي دارند.

وي گفت: دومين بحثي كه در حكمراني خوب مطرح مي شود، بحث شفافيت است و انتظارات مردم بايد به صورت شفاف مشخص شوند.

مشاور وزير با تأكيد بر بحث مشاركت به عنوان يكي از شاخص هاي حكمراني خوب گفت: ارتباط تنگاتنگ بين  مردم و مسؤولين و نظارت مردمي چيزي است كه در دنيا به آن رسيده اند.

رضا شريعت افزود: همانطور كه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تأكيد داشته است، سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در بحث اشتغال فراگير بايد مشاركت مستقيم و فعالانه داشته باشد.

وي تصريح كرد: در بحث مشاركت، وجود هماهنگي از اهميت زيادي برخوردار است و تمامي دستگاه ها بايد باهم همكاري و هماهنگي داشته باشند، تا هم افزايي ايجاد شود.

مشاور وزير تعامل خوب مجموعه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با سازمان مديريت و برنامه ريزي را براي ارتقاي جايگاه اين سازمان در بين دستگاه هاي اجراي ضروري دانست.

وي افزود: مستندسازي مناسب عملكرد يكي از راهكارهاي مهم ارتقاي جايگاه دستگاه ها در كسب امتياز شاخص هاي عمومي و اختصاصي است.

محمدرضا شريعت در خاتمه اظهار اميدواري كرد كه برگزاري اين نشست دستاوردهاي مورد نظر را در راستاي افزايش هماهنگي، همكاري و ارتقاي سازماني به دنبال داشته باشد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا