رئیس هیات علمی هفدهمین کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک گفت: کنفرانس بین المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک تنها کنفرانس تمام عیار مهندسی حمل‌ونقل ترافیک در کشور است که در طول زمان بر کمیت و کیفیت آن افزوده شده است.
محمود صفارزاده ادامه داد: امسال بالغ بر هزار مقاله به بخش علمی این کنفرانس ارسال شده است که 170 مقاله از این تعداد به عنوان آثار برتر انتخاب شده که در طول کنفرانس ارائه می‌شوند و 170 مورد هم در پوستر استفاده می‌شوند.
 
به گزارش پایگاه خبری یزد فردا،رئیس هیات علمی هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه در کنفرانس امسال حدود 60 نشست علمی برگزار می‌شود، گفت: این نشست‌ها در قالب محورهای کلی که مرتبط با حمل‌ونقل و ترافیک هستند برگزار می‌شود که محورهای کلی شامل حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل پیاده محور، ایمنی ترافیک، طراحی هندسی معابر، آموزش و فرهنگ سازی ترافیک، قوانین و مقررات ترافیک، محیط زیست، توسعه پایدار و انرژی برگزار می‌شود که در نهایت در قالب 12 محور اصلی این نشست‌ها در کنفرانس برگزار می‌شود.
 
صفارزاده درباره برگزاری کارگاه‌های تخصصی در این کنفرانس نیز گفت: این کارگاه‌های تخصصی مرتبط با ارائه کارهای انجام شده در کشورهای خارجی به صورت بازه زمانی یک یا دو ساعته توسط اساتید دعوت شده به این کنفرانس برگزار می‌شود.
 
به گفته رئیس هیات علمی هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک میزگردهایی نیز در این کنفراس برگزار می‌شود که مرتبط با مسائل و مشکلات حمل‌ونقلی ما در استان‌ها و مشکلات حوزه حمل‌ونقل است که در این میزگردها مدیران و پژوهشگران چالش‌های این حوزه را به بحث می‌گذارند.
 
او درباره سخنرانان این کنفرانس نیز گفت: در این کنفرانس حدوداً 15 سخنران کلیدی داریم و همچنین اساتید مختلفی از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی دنیا به عنوان مدعوین خارجی کنفرانس در کنار اساتید ایرانی به داوری و ارزیابی مقالات و نیز ارائه مطالب علمی می‌پردازند.
 
صفارزاده با بیان اینکه مهمانان این کنفرانس از 10 الی 11 کشور دعوت شده‌اند، توضیح داد: اکثر مهمانان از کشورهای اتریش، آلمان، آمریکا، کانادا و اسپانیا هستند. همچنین مقالات نیز از کشورهای همجوارمان چون ترکیه، پاکستان و اردن دریافت شده است.
 
کنفرانس مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، مهم‌ترین رویداد علمی کشور در حوزه مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک است که در 22 سال گذشته 16 دوره آن با حضور اساتید و اندیشمندان خارجی و داخلی با موفقیت برگزار شده است و کنفرانس هفدهم، در روزهای 29 و 30 بهمن‌ماه سال جاری در 10 سالن مختلف مرکز همایش‌های برج میلاد در تهران برگزار می‌شود. 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا