مدیرکل زنان وخانواده استانداری یزد با اشاره به فعالیت 117 تشکل مردم نهاد در استان یزد مطرح کرد: یکی از مولفه های توسعه در استان، فعالیت های فرهنگی هنری است که خوشبختانه در این زمینه نیز زنان جایگاه خوبی دارند و حضور پر شور و فعالی را رقم زده اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 2 بهمن ماه  96«رقیه کرمانیان» در نشست فعالان و فرهیختگان حوزه زنان و خانواده استان یزد که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: یزد به عنوان اولین شهر خشت خام دنیا شناخته شده و علی رغم مشکلاتی چون خشکسالی که دارد از پتانسیل های خوبی نیز برخوردار بوده و زنان استان نیز در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.
وی با اشاره به مهارت و دانشی که بانوان استان از دوره های آموزشی کسب می کنند؛ افزود: امید است فعالیت های مرتبط با بانوان در استان توسعه داشته باشد و بتوانیم در سایر امور نیز بانوان را فعال کنیم.
مدیرکل زنان وخانواده استانداری یزد با بیان اینکه در شاخص های توسعه، بحث توانمندی زنان مورد توجه است ادامه داد: نگاه به اقتصاد زنان در دولت مورد توجه است و امیدواریم در این زمینه اقدامات موثرتری انجام شود.
وی با اشاره به جمعیت استان و وجود نیمی از جمعیت از زنان اضافه کرد: خوشبختانه زنان در عرصه های مختلف شاخص های خوبی را دارند و در خصوص نقش آفرینی مدیریتی زنان در استان با وجود فاصله ای که با نرخ شاخص داریم خوشبختانه جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده اند.
کرمانیان با اشاره به فعالیت 117 تشکل مردم نهاد در استان یزد؛ افزود: یکی از مولفه های توسعه در استان، فعالیت های فرهنگی هنری است که خوشبختانه در این زمینه نیز زنان جایگاه خوبی دارند و حضور پر شور و فعالی را رقم زده اند.
وی در ادامه به تشریح مشکلات حوزه زنان به ویژه زنان سرپرست تحت پوشش پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه دولت در زمینه توانمندسازی و خودکفایی اقدامات خوبی انجام داده و مشاغلی را به بانوان در راستای خودکفایی و توانمندسازی ارائه داده است که بیش از 420 نفر در کمیته امداد و 200 نفر از بهزیستی به خودکفایی رسیدند.
مدیرکل زنان وخانواده استانداری یزد همچنین به تشریح سایر اقدامات آموزشی و حمایتی پرداخت و عنوان کرد: در محلات و روستاها و شهرستان های استان نیز خانوارها از سوی تشکل ها آموزش هایی را در قالب طرح های توان‌افزایی زنان و خانواده آموزش های لازم را فراگرفتند.
وی با تاکید بر لزوم اشنایی زنان در خانواده با حقوق خود در سطح جامعه اظهار داشت: همایش ها و ایین های نیز در راستای تجلیل از مادران، بانوان نمونه و زنان سرپرست خانوار با رویکرد آموزشی و آشنایی با حقوق زنان در سطح جامعه برگزار شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا