استاندار یزد در نشست طرح توان‌افزایی سمن‌های همیار حقوق کودک و نوجوان اظهارداشت: گفتمانی که دولت در حوزه زنان و خانواده دنبال می کند به نوعی حفظ و دفاع از آرمان های انقلاب و به رسمیت شناختن مطالبات جامعه است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،روز دوشنبه 2 بهمن ماه 96 ؛  «محمود زمانی قمی» در نشست طرح توان‌افزایی سمن‌های همیار حقوق کودک و نوجوان با حضور معاون زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: گفتمانی که در حوزه زنان و خانواده دنبال می شود به نوعی موجب حفظ و دفاع از آرمان های انقلاب و به رسمیت شناختن مطالبات جامعه است.
وی با بیان اینکه باید یاد بگیریم که جامعه به حقوق خودش، کودکان و نوجوانان و ... آگاهی داشته باشد ادامه داد: جامعه آگاه به حقوق خود می تواند کمک کند تا جامعه ای سالم داشته باشیم.
استاندار یزد با اشاره به لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی اضافه کرد: به عنوان عضوی از دولت برای تحقق سیاست های مورد توجه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به حضور موثر زنان و اعتماد به آن ها در سطح جامعه افزود: این مهم باید مورد توجه همگان باشد و نسبت به توسعه حضور زنان در سطح مسئولیت ها و توانمندی هایی که دارند اقدام کرد.
مدیرکل زنان و خانواده استانداری یزد هم در این نشست به ارائه گزارش فعالیت ها پرداخت و اظهار داشت: طرح های مختلفی برای حمایت از حقوق کودک و نوجوان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح ها با حضور کودکان و نوجوانان تمامی شهرستان ها و حتی اتباع برگزار شد ادامه داد: یکی از این طرح ها آشنایی کودکان با کنوانسیون صلح و دوستی بود.
«رقیه کرمانیان» بیان داشت: کودکان در اجرای طرح های حمایتی با حقوق خود آشنا شده و تشکل ها نیز در کنار خانواده ها این آموزش ها را فرا گرفتند.
وی اضافه کرد: همچنین آموزش هایی را که لازم بوده خانواده ها در زمینه حقوق کودک و نوجوان فرا بگیرند با کمک تشکل ها و از طریق حضور در محلات و روستاها ارائه شده است.
کرمانیان با اشاره به معرفی استان یزد به عنوان استان دوستدار حقوق کودک عنوان کرد: آموزش و موضوع کودکان برای ما بسیار مهم است و امید است در این راهی که گام برداشته ایم به درستی پیش برویم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا