سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی این کارخانه گفت:این کارخانه با تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن کک ،اواخر تابستان امسال وارد مدار تولید می شود.

معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی این کارخانه گفت:این کارخانه با تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن کک ،اواخر تابستان امسال وارد مدار تولید می شود.

شهسواری با بیان اینکه این کارخانه اولین کارخانه کک سازی به روش بازیافت حرارت در خاورمیانه است افزود: در این کارخانه از روشی منحصر به فرد برای تولید کک استفاده می شود و با کیفیت‌ترین کک کشور در آن تولید خواهد شد.

وی گفت: در این روش برخلاف روش سنتی، گاز، مستقیم سوخته می‌شود و از حرارت آن برای تبدیل زغال‌سنگ به کک استفاده می شود.

معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس گفت: کک تولیدی در این روش در مقایسه با کارخانه های کک سازی اصفهان وکرمان،با کیفیت تر است و در این کارخانه بر خلاف سایر کارخانه ها علاوه بر کک، سالانه ۳۲ مگاوات برق هم تولید خواهد شد.

شهسواری افزود: ماده اولیه مورد نیاز کارخانه از معادن زغال سنگ طبس وکرمان تأمین می شود و استقرار این کارخانه در کنار معادن زغال سنگ طبس، باعث کاهش هزینه های تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه کک ماده اولیه تولید فولاد در کشور است گفت: صنایع فولاد کشور، سالانه به ۴ تا ۴ و نیم میلیون تن کک نیاز دارند که با راه اندازی کارخانه کک سازی طبس،ظرفیت تولید کک در کشور از یک میلیون و۵۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن افزایش می یابد.

معاون بهره برداری کارخانه کک سازی طبس با اشاره به نقش کک در توسعه صنعت فولاد افزود: این کارخانه آخرین زنجیره تولید فولاد در کشور است که با راه اندازی آن،چرخه تولید فولاد در کشور کامل می شود.

شهسواری اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این کارخانه را ۳۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : با بهره برداری از این کارخانه برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا