معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، در ديدار با همكاران دفتر پژوهش، طرح و برنامه ريزي گفت: حوزه پژوهش در تحولات اين سازمان نقش مهمي را مي تواند ايفا كند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان یزد، دكتر پاك سرشت افزود: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از حيث هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، تكنولوژي، حقوقي و .... به طور دائم با محيطي در حال تغيير مواجه است و در حوزه پژوهش بايد فعال تر و قوي تر عمل كند.

دكتر پاك سرشت گفت: پژوهش ها براي اثربخشي بايد به سمت پژوهش هاي كاربردي تغيير يابند.

وي تأكيد كرد: برنامه ريزي هاي ما بايد متناسب با تغييرات روز و نياز آينده صورت پذيرد و براي اثربخشي سازمان آموزش فني و حرفه اي نيازمند تغيير رويكرد و ديدگاه هستيم. 

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با تقدير از نظرات و ايده هاي همكاران دفتر پژوهش، طرح و برنامه ريزي گفت: در مجموعه پژوهش، اجماع نظر و ادبيات مشتركي در راستاي تغييرات و اصلاحات روش ها لازم است.

دكتر پاك سرشت گفت: مسأله اشتغال در كشور حاكي از آن است كه در بحث كيفيت آموزش ها بايد به سمتي پيش رويم كه گروه هاي هدف به درستي و روشني مشخص و هدف گذاري شوند.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: با توجه به محدوديت منابع در اختيار، نيازسنجي اوليه بايد به درستي انجام شود تا از اتلاف منابع جلوگيري شود. 

وي در خاتمه گفت: با توجه به شرايط فعلي كشور، نياز مبرمي به خدمات سازمان آموزش فني و حرفه اي در راستاي توانمندسازي منابع انساني براي اشتغال پذيري احساس مي شود.

دكتر سليمان پاك سرشت در خاتمه افزود: انگيزه، اراده و توانمندي همكاران در اثربخشي و تحقق اهداف اين سازمان از اهميت زيادي برخوردار است.

تبيين اولويت هاي پژوهشي، چالش هاي موجود در مسير اجراي طرح هاي پژوهشي، تدوين نقشه راه پژوهش هاي سازماني و هدفمند كردن پژوهش ها، اصلاح فرآيندهاي استاندارد نويسي، مديريت دانش منابع انساني سازمان، ارتقاي شغلي و معيشتي كاركنان از جمله موارد مطرح شده توسط همكاران دفتر پژوهش، طرح و برنامه ريزي بودند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا