معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بابیان اینکه سلامت متأثر از فعالیت‌های همه دستگاه‌ها است؛ ادامه داد: بسترهایی چون خانواده و آموزش در حوزه سلامت مؤثر هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور اعضای این کارگروه در محل سالن شهید موحدین برگزار شد.
 «محمدعلی طالبی» در این نشست با تقدیر از پیگیری تدوین و اجرای اسناد حوزه سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: حوزه سلامت موضوعی است که نمی‌توان یک متولی خاص را برای آن در نظر گرفت و بار مسئولیت را بر دوش دستگاهی خاص گذاشت.
وی بابیان اینکه سلامت متأثر از فعالیت‌های همه دستگاه‌ها است؛ ادامه داد: بسترهایی چون خانواده و آموزش در حوزه سلامت مؤثر هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان داشت: بستر خانواده، سبک زندگی و آموزش‌هایی که در خانواده برای حوزه سلامت وجود دارد و حتی آموزش‌های دانشگاهی نیز بر حوزه سلامت تأثیر بسزایی دارند و سلامت جامعه را در معرض برخی آسیب‌ها قرار می‌دهند.
وی با تأکید بر رفع مشکلات و موانع و تهدیدهای عرصه سلامت و سالم‌سازی جامعه عنوان کرد: همه ما در این زمینه مسئولیت داریم و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و آنچه می‌تواند عملکردها را در یک راستا قرار دهد اسنادی است که دنبال می‌شود.
طالبی با تأکید بر اینکه کارگروه‌ها و دستگاه‌های مسئول در سند مواد غذایی استان باید در تحقق آن تلاش کنند؛ اظهار داشت: امید است بتوانیم گزارش‌هایی عینی از اجرایی شدن و شروع به کار این اسناد داشته باشیم.
وی در بخش پایانی سخنانش بابیان اینکه فروش طیور به‌صورت زنده باید در سطح استان جمع‌آوری شود؛ افزود: آسیب‌های جدی در این موضوع وجود دارد که می‌طلبد تا نسبت به این موضوع به‌طورجدی اقدام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا